Haglöfs voitti taas suunnittelupalkinnon

Outdoor-yritys Haglöfs voitti taas suunnittelupalkinnon, sillä Outdoor Industry Award -palkinto myönnettiin sen uudelle L.I.M DOWN -makuupussille. Vain 473 grammaa painava L.I.M DOWN on todennäköisesti maailman kevyin makuupussi. Palkinto luovutetaan Haglöfsille ulkoilualan johtavilla kansainvälisillä OutDoor Friedrichshafen -messuilla.

Keväällä/kesällä 2015 Haglöfs esittelee myös L.I.M-konseptiin kuuluvia makuupusseja. Ne täydentävät nykyistä vaatteiden, jalkineiden sekä reppujen ja rinkkojen valikoimaa. L.I.M DOWN on 473 gramman painollaan todennäköisesti maailman kevyin untuvamakuupussi (195 cm, +1 °C T-raja). Painon minimoimiseksi siinä ei ole lainkaan vetoketjuja. Sen sijaan makuupussi on pohjasta täysin avoin, joten siihen on helppo päästää raitista ilmaa. Lisäksi makuupussi on helppo nostaa nilkkojen yläpuolelle, minkä ansiosta pieni liikuskelu onnistuu ilman pussista poistumista. Makuupussin voi tarvittaessa sulkea sisäänrakennetulla kiristysnyörillä, jolloin siihen syntyy tavallinen jalkaosa. Makuupussi hyödyntää monia erilaisia rakenteita, joiden avulla untuva pysyy paikoillaan kehon eri osien ympärillä. Pussin yläosan suuaukko on suhteellisen antelias, joten makuupussiin ryömiminen käy helposti. Aukon voi myös vetää kiinni, jos tarvetta on tiukemmalle ja lämpimämmälle hupulle.

L.I.M DOWN on saanut arvostetun Outdoor Industry Award -palkinnon makuupussien luokassa. Palkinto luovutetaan Haglöfsille ulkoilualan johtavilla kansainvälisillä OutDoor Friedrichshafen -messuilla järjestettävässä seremoniassa. Messut pidetään tänä vuonna 10.–13. heinäkuuta.

Kansainvälisistä urheilujournalisteista sekä ulkoilu- ja suunnittelualan asiantuntijoista koostuva tuomaristo on testannut L.I.M DOWN -makuupussin innovaation, suunnittelun ja toiminnan kannalta.

Teksti ja kuvat löytyvät sivulta www.haglofs.com/press

Lisätietoja:

Jussi Tuominen