HAGLÖFSIN MAKUUPUSSIT - MUKAVAT YÖUNET

Makuupussissa nukkumisessa ulkona on monia puolia, jotka ymmärtää vasta koettuaan ne itse. On upeaa herätä auringon noustessa aamukasteen ja sumuisen järven ylle samalla, kun kuikka laulaa yksinäistä lauluaan. Ja kuinka hirveää voikaan olla ryömiä kosteaan makuupussiin jo valmiiksi väsyneenä ja kylmissään, tavoitteena saada edes muutama epätoivoinen tunti unta. Haglöfs tietää ja ymmärtää – ja siksi yritys uskaltaa väittää, että heidän makuupussinsa ovat ehdottomasti iskulauseen "Outstanding Outdoor Equipment" arvoisia.

Kun Haglöfsin Base Camp -mallisto esiteltiin vuonna 2014, se keskittyi täysin uusien makuupussien valikoimaan. Makuupussien perustana on Haglöfsin kattava kokemus ulkoilutuotemerkkinä sekä syvällinen käsitys siitä, mitä perusleirissä tarvitaan. Lisäksi apuna ovat olleet yrityksen runsaat tiedot ja kokemus eristävien vaatteiden kehittämisestä käyttämällä erittäin suorituskykyisiä kankaita, untuvaa ja synteettisiä eristemateriaaleja.

Keväällä/kesällä 2015 Haglöfs laajentaa mallistoaan kolmella makuupussilla, jotka ovat täysin ainutlaatuisia. Niiden ominaisuudet on kaikki suunniteltu edesauttamaan Haglöfsin Base Camp -konseptin perusajatusta: mukavia yöunia.

Vallankumouksellinen eristys
Untuva on paras eriste, kun tavoitteena on mahdollisimman painotehokas eristys. Untuvalla on silti myös huonot puolensa. Synteettisiin eristeisiin verrattuna suurin ero on, että untuva menettää kastuessaan tai kostuessaan toimintakykynsä. Haglöfsin untuvatoimittaja Allied Feather & Downin on ensimmäisenä maailmassa onnistunut luomaan FX Downin™. Se on erittäin tehokas eristemateriaali, jossa yhdistyvät synteettiset kuidut (30 %) ja untuva (70 %). FX Down™ on eristeenä vähintään yhtä lämmin, ja välillä jopa lämpimämpi, kuin 100-prosenttinen untuva (vastaavalla täyttöasteella). Lisäksi sekoitus kestää kosteutta paremmin kuin untuva.

Haglöfs on maailman ensimmäinen ulkoilutuotevalmistaja, joka hyödyntää FX Downia™. Yrityksen uudet URSUS-makuupussit esitellään keväällä/kesällä 2015. URSUS on muumiomuotoinen, monipuolinen makuupussi, joka hyödyntää kaikkia Haglöfsin makuupusseille ominaisia teknisiä ominaisuuksia ja yksityiskohtia. FX Down™ - makuupussi on myös helpompi huoltaa kuin täysuntuvainen makuupussi – se esimerkiksi säilyttää paremmin eristyskykynsä pesun jälkeen.

Markkinoiden kevyimmät makuupussit
Lämpimän, mutta samalla kevyen makuupussin luominen on helppoa, jos pussista tekee todella tiukan. Tiukan makuupussin huonona puolena on, että siinä voi olla todella hankala rentoutua ja nukkua hyvin. Useimmille makuupussissa nukkuminen kiteytyy kahteen asiaan: mahdollisuuteen liikkua ja saada pussiin raitista ilmaa. Haglöfs vastaa pyyntöihin. Yrityksen jo nykyisin tarjoamat makuupussit ovat markkinoiden parhaita istuvuuden, mukavuuden ja lämpö-paino-suhteen saralla.

Keväällä/kesällä 2015 Haglöfs esittelee myös L.I.M-konseptiin kuuluvia makuupusseja. Ne täydentävät nykyistä vaatteiden, jalkineiden sekä reppujen ja rinkkojen valikoimaa. L.I.M DOWN on 473 gramman painollaan todennäköisesti maailman kevyin untuvamakuupussi (195 cm, +1 °C T-raja). Painon minimoimiseksi siinä ei ole lainkaan vetoketjuja. Sen sijaan makuupussi on pohjasta täysin avoin, joten siihen on helppo päästää raitista ilmaa. Lisäksi makuupussi on helppo nostaa nilkkojen yläpuolelle, minkä ansiosta pieni liikuskelu onnistuu ilman pussista poistumista. Makuupussin voi tarvittaessa sulkea sisäänrakennetulla kiristysnyörillä, jolloin siihen syntyy tavallinen jalkaosa. Makuupussi hyödyntää monia erilaisia rakenteita, joiden avulla untuva pysyy paikoillaan kehon eri osien ympärillä. Pussin yläosan suuaukko on suhteellisen antelias, joten makuupussiin ryömiminen käy helposti. Aukon voi myös vetää kiinni, jos tarvetta on tiukemmalle ja lämpimämmälle hupulle.

Jos haluat vielä kevyemmän makuupussin, sopiva valinta on L.I.M SYNTHETIC – Haglöfsin kevyin makuupussi. Sen eristeenä toimii erittäin tehokas QuadFusion+™. Tämä makuupussi painaa vain 372 grammaa (195 cm, +10 °C T-raja). Markkinoiden kevyimpänä pussina se on siis täydellinen tilanteisiin, joissa joka grammalla on väliä. Se sopii myös retkille, joilla vaelletaan majalta majalle, asemalta asemalle tai joilla muuten yövytään katon alla.

Teksti ja kuvat löytyvät sivulta www.haglofs.com/press
Lisätietoja:

Jussi Tuominen
Marketing Coordinator
+ 358 440 1914 00 jussi.tuominen@haglofs.fi

Haglöfs develops clothing, footwear and hardware for people who invest in an active outdoor lifestyle. From small-scale backpack manufacturing in 1914, Haglöfs has developed into one of the world’s leading suppliers of technical and sustainable outdoor products by means of modern product development and strategic distribution. The Haglöfs brand is primarily marketed to 25 European and Asian markets and the company employs some 200 people. Sales for 2014 amounted to SEK 766 million. Haglöfs is owned by ASICS Corporation since 2010. www.haglofs.com

Communication Manager: Sara Skogsberg Cuadras, sara.skogsberg-cuadras@haglofs.se
CEO: Peter Fabrin, peter.fabrin@haglofs.se

Avainsanat: