HALTON ESITTELI UUDEN BAARIEN JA RAVINTOLOIDEN SISÄILMARATKAISUN

Report this content

HALTON ESITTELI UUDEN BAARIEN JA RAVINTOLOIDEN SISÄILMARATKAISUN Haltonin Capture Bar ilmanvaihtoratkaisu alentaa huomattavasti baarityöntekijöiden altistumista tupakansavulle. Joustava ja huomaamaton ratkaisu soveltuu erilaisiin baaritiskeihin ja sisustuksiin sekä uusissa että saneerauskohteissa. "Yleisilmanvaihdolla ei pystytä vähentämään tupakansavun kulkeutumista kiinteiden työpisteiden työskentelyalueelle tupakkalain vaatimalla tavalla, vaan siihen tarvitaan toimiva kohdeilmanvaihtoratkaisu. Halton Capture Bar-järjestelmän avulla baarin työskentelyalueen nikotiinipitoisuutta on pystytty alentamaan jopa kymmenesosaan keskimääräisestä ravintolapitoisuudesta", kehityspäällikkö Ismo Grönvall Halton Solution:sta kertoo. Järjestelmä muodostuu baaritiskiin integroidusta ilmaverhosta, tulo- ja poistoilmalaitteista, ilmavirran säätö- ja sulkupelleistä sekä puhallusilman lämpötilan säätölaitteista. Tiskin tasosta puhaltava ilmasuihku muodostaa ilmaverhon, joka estää tupakansavun kulkeutumisen työskentelyalueelle. Tuloilmalaitteet, jotka on sijoitettu baarin työskentelyalueelle, tuovat tilaan virtaa puhdasta ilmaa, mikä osaltaan estää epäpuhtauksien kulkeutumisen baarissa työskentelevien hengitysilmaan. Halton Capture Bar on tarkoin testattu järjestelmäratkaisu, joka voidaan suunnitella ja mitoittaa helposti. Järjestelmän joustavat mitat ja materiaalit mahdollistavat sen käytön niin uudis- kuin saneerauskohteissakin. Järjestelmä on hygieeninen, sillä sen osat ovat helposti puhdistettavissa. Lisäksi työpisteen lämpötilaa voidaan säätää ja järjestelmä voidaan ajastaa kytkeytyvän päälle ravintolan avautuessa ja pois päältä hieman sulkemisajan jälkeen. Halton Capture Bar järjestelmä on käytössä jo useissa ravintoloissa Suomessa. Ravintoloiden ja baarien ilmanvaihtojärjestelmien lisäksi Halton kehittää sisäilmajärjestelmiä esimerkiksi ammattikeittiöihin, rakennuksiin ja laivoihin Euroopassa, Aasiassa ja USA:ssa. Yhtiön liikevaihto on 89 miljoonaa euroa ja henkilöstöä on 850. Lisätietoja: Tuoteryhmäpäällikkö Timo Husu puh. 040 5120305 tai 05-740211 Kehityspäällikkö Ismo Grönvall puh: 040 548 5969 tai 05-740211 Kuva-aineisto saatavilla osoitteesta: www.haltongroup.com , news - press info ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/27/20020327BIT01010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/27/20020327BIT01010/wkr0002.pdf