Hämeen kauppakamari: Yritykset – tarjotkaa nuorille kesätöitä!

– Kesäntekijät -kampanjan tavoitteena on kannustaa päijäthämäläisiä yrityksiä tarjoamaan kesätöitä mahdollisimman monelle nuorelle, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Kirsi Aaltio. Lahden seudun eri toimijoiden Kesäntekijät –hanke käynnistettiin keskiviikkona 8.2.

Yritykset - palkatkaa tulevaisuuden työvoimaa, antakaa nuorille mahdollisuus ja ehkäiskää syrjäytymistä. – Nuorten on saatava kokemuksia työelämästä. Kesätyö voi vaikuttaa nuoren ura- sekä opiskeluvalintoihin ja yritykset saavat kontaktin mahdolliseen tulevaisuuden työntekijäänsä, Aaltio korostaa.

Nuoret – ottakaa rohkeasti yhteyttä yrityksiin

Nuoria kampanja kannustaa hakemaan työtä kuntien kesätyöpaikkojen lisäksi suoraan yrityksistä.

– Yrityksillä on mahdollisuus osallistua Kesäntekijät -hankkeeseen kahdella tavalla: tarjoamalla nuorelle kesätyöpaikan omasta yrityksestään tai lahjoittamalla työpaikan valitsemalleen yhdistykselle, opastaa Hämeen kauppakamarin tiedotussihteeri Päivi Pulkki.

Kesätyöpaikat ovat esillä TE-toimiston Avoimet työpaikat -palvelussa. Lista yhdistyksistä, joille työpaikan voi lahjoittaa, tarkentuu helmikuun 2012 aikana.

Myös yksinyrittäjien toivotaan osallistuvan hankkeeseen. Mikäli työnantajana toimiminen on yrittäjälle uutta, kampanjassa mukana olevat toimijat opastavat erilaisissa työantajakysymyksissä ja kampanjasivuille on koottu ohjeita kesätyön teettämisestä.

Osa Päijät-Hämeen kunnista on mukana hankkeessa oman kesätyöpaikkatarjontansa lisäksi myöntämällä kesätyöseteleitä nuorille.

Vuoden 2012 Kesäntekijät –kampanjan ovat käynnistäneet Hämeen kauppakamari, Päijät-Hämeen Yrittäjät, Päijät-Hämeen TE-toimisto, Päijät-Hämeen liitto, Lahden kaupunki, Lahden alueen uusyrityskeskus ja Lahden alueen kehittämisyhtiö Oy – LAKES.

Työllistäneiden yritysten nimet julkaistaan Kesätekijät –sivulla www.phyrittajat.fi/kesatyokampanja. Kampanja on myös Facebookissa: www.facebook.com/KesanTekijat.

Lisätietoja:       Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Kirsi Aaltio, puh. 044 330 4013
                           Hämeen kauppakamarin tiedotussihteeri Päivi Pulkki, puh. 040 563 5013

Lainaukset

Nuorten on saatava kokemuksia työelämästä. Kesätyö voi vaikuttaa nuoren ura- sekä opiskeluvalintoihin ja yritykset saavat kontaktin mahdolliseen tulevaisuuden työntekijäänsä.
Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Kirsi Aaltio