Hämeen kauppakamari luovutti kultaiset elämäntyömerkit lounaishämäläisille elinkeinoelämän edustajille

Yrittäjä Meeri Ali-Lekkala, Makuliha Oy
Yrittäjä Pekka Ali-Lekkala, Makuliha Oy
Toimitusjohtaja Markku Lundström, Forssan Metallityöt Oy
Liikennöitsijä Jukka Rauhaniemi, Linjaliikenne Kivistö Oy
Toimitusjohtaja Leila Rauhaniemi, Linjaliikenne Kivistö Oy

– Hämeen kauppakamarilla on miellyttävä tehtävä ojentaa viidelle lounaishämäläiselle yrittäjälle Keskuskauppakamarin kultaiset elämäntyömerkit, sanoi Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja Matti Vihervuori merkkien luovutustilaisuudessa. – Palkittavana on kaksi perheyritystä, joissa molemmissa on tehty onnistuneet sukupolvenvaihdokset ja kolmantena yritys, jossa hallitulla MBO-järjestelyllä on mahdollistettu hyvä kasvupolku, Vihervuori jatkoi.

Elämäntyömerkit luovutettiin Hämeen kauppakamarin hallituksen kokouksessa Forssassa tiistaina 17.4.

Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja Matti Vihervuori, puh. 040 868 2201

Hämeen kauppakamarin hallituksen jäsen Timo Lindvall, puh. 0500 815 072
Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Kirsi Aaltio, puh. 044 330 4013

Forssan Metallityöt Oy
Kaksi Toivoa, Lindvall ja Johansson, perustivat Forssan Metallityöt Oy:n vuonna 1960. Yritys aloitti toimintansa rakennusliikkeen metallipajana. Alusta lähtien valmistettiin myös ovi- ja ikkunarakenteita, joiden tuotantoon keskityttiin kokonaan vuodesta 1975 lähtien.

Linjaliikenne Kivistö Oy
Yhden miehen yritys on ajan myötä kasvanut 30 henkilöä työllistäväksi perheyritykseksi. Osakeyhtiömuotoiseksi yhtiö muutettiin 1978. Tänä päivänä yhtiö harjoittaa linja-, tilaus-, sekä taksiliikennettä Forssan, Karkkilan ja Vihdin talousalueilla sekä pääkaupunkiseudulla.

Maatilan Lihakauppa Makuliha Oy
Meeri ja Pekka Ali-Lekkala perustivat 1991 Maatilan Lihakauppa Makuliha Oy:n Tammelaan. Yrittäjyyteen vahvasti kasvanut pariskunta harjoitti ennen yrityksen perustamista menestyksekkäästi sianjalostusta.