Hämeeseen uusi KHT-tilintarkastaja

Keskuskauppakamarin tilintarkastuslautakunta (TILA) hyväksyi marraskuun lopussa 38 uutta KHT-tilintarkastajaa. ”KHT-tutkinto järjestettiin elokuun lopulla Helsingissä. Yksi tutkinnon suorittaneista on lahtelainen Milja Tuominen”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Kirsi Aaltio. ”Kauppakamari haluaa lämpimästi onnitella häntä vaativan tutkinnon suorittamisesta.”

KHT-tutkinto järjestettiin 30.–31.8.2014 Helsingissä. Tutkintotilaisuuteen hyväksyttiin 124 henkilöä, joista tutkintoon osallistui 108 kokelasta.

”KHT-tutkinnon suorittaminen ei todellakaan ollut läpihuutojuttu, mutta yllätyksekseni sain sen ensimmäisellä kerralla läpi”, kertoo tuloksesta tyytyväinen Milja Tuominen. Hän toimii tällä hetkellä Ernst & Young Oy:n Lahden aluetoimiston tilintarkastuspalveluiden tilintarkastusassistenttina.

KHT-tutkinnossa hyväksytyt henkilöt antavat oikeudelle tilintarkastajan vakuutuksen. Heillä on oikeus käyttää KHT-tilintarkastajan ammattinimikettä sen jälkeen, kun heitä koskevat tiedot on merkitty TILA:n pitämään tilintarkastajarekisteriin.

Suomessa tilintarkastuslain mukaan hyväksyttyjä tilintarkastajia ovat KHT-tilintarkastajat, HTM-tilintarkastajat, KHT-yhteisöt ja HTM-yhteisöt. KHT-tilintarkastaja tarkoittaa Keskuskauppakamarin tilintarkastuslautakunnan hyväksymää tilintarkastajaa ja HTM-tilintarkastaja kauppakamarin tilintarkastusvaliokunnan hyväksymää tilintarkastajaa.

TILA on hyväksynyt KHT-tilintarkastajia vuodesta 1924 alkaen. Suomessa on uusien KHT-tilintarkastajien rekisteröimisen jälkeen yli 780 KHT-tilintarkastajaa.

Keskuskauppakamarin päällikkö, TILA:n sihteeri Hanna Kattainen, p. 09 4242 6206
Ernst & Young Oy:n Lahden aluetoimiston tilintarkastusassistentti Milja Tuominen, p. 050 400 5187

KHT-tutkinnossa hyväksyttyjen nimet: