• Hämeen kauppakamari/

Tuomo Vallas kauppakamarien valtakunnalliseen Liikennevaliokuntaan ja Juhani Lemström Keskuskauppakamarin valtakunnalliseen Osaamispaneeliin

– Hollolalainen Speed Groupin toimitusjohtaja Tuomo Vallas nousi uutena vahvistuksena valtakunnalliseen Liikennevaliokuntaan, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Kirsi Aaltio. Aikaisemmin valiokuntaan on valittu myös Hämeen kauppakamarin Aluesuunnittelu- ja logistiikkavaliokunnan puheenjohtaja Risto Pekola. – Olemme tyytyväisiä, että kauppakamarimme jäsenillä on sellaista monipuolista toimialaosaamista ja vahvaa alueellista näkemystä, jota voidaan hyödyntää kansallisen tason edunvalvontatyössä, korostaa Aaltio. Liikenne ja kaavoitus ovat erittäin tärkeitä vaikuttamiskohteitamme, jotka parantavat alueemme yritysten kilpailukykyä sekä alueen vetovoimaa.

Keskuskauppakamarin Liikennevaliokunta vahvistaa kauppakamareille tärkeää vaikuttamistyötä liikennepolitiikassa. Sen tavoitteena on valmistella ja linjata kauppakamarien yhteisiä kantoja toimialan ajankohtaisiin kysymyksiin. Valiokunta perustettiin kauppakamarien yhteisen strategian toimeenpanon tehostamiseksi.

Juhani Lemström Keskuskauppakamarin valtakunnalliseen Osaamispaneeliin

Hämeen kauppakamarin Koulutusvaliokunnan jäsen, hämeenlinnalainen M-Components Oy:n toimitusjohtaja Juhani Lemström on valittu Keskuskauppakamarin valtakunnalliseen Osaamispaneeliin. Paneelin tehtävänä on toimia Keskuskauppakamarin asiantuntijan tukena valtakunnan tason kannanottoja ja edunvalvontaa varten. Paneeli myös kommentoi Keskuskauppakamarissa tehtäviä selvityksiä ja työkaluja, joita tuotetaan kauppakamarien edunvalvonnan ja vaikuttamisen tueksi.

– Osaavan työvoiman saatavuus on suomalaisten yritysten keskeisiä haasteita yrityksen toimialasta, koosta tai sijainnista riippumatta yhäti kansainvälistyvässä kilpailussa, sanoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Kirsi Aaltio. Valtakunnallinen ja korkean tason Osaamispaneeli pureutuu työvoiman saatavuuteen ja osaamisen kehittämiseen. Yrityksille sopivan työvoiman saatavuus ja osaaminen on myös Hämeen kauppakamarin vaikuttamiskohteita.

Speed Group Oy:n toimitusjohtaja Tuomo Vallas, puh. 0400 499 011, tuomo.vallas@speed.fi
Hämeen kauppakamarin Koulutusvaliokunnan jäsen Juhani Lemström, puh. 010 820 3101

www.facebook.com/K2HAM