Hand Held Systemsiltä ajoneuvopäätteet SwanLinen autoihin

Report this content

TIEDOTE 11.10.2004 Hand Held Systemsiltä ajoneuvopäätteet SwanLinen autoihin Elintarvikekuljetuksiin erikoistunut SwanLine Oy ottaa tämän syksyn aikana käyttöön Windows XP -käyttöjärjestelmällä varustetut Itronix GoBook Tablet PC -laitteet. Ajoneuvopäätteiden hankinta liittyy yrityksen koko ajoneuvotietojärjestelmän uudistamiseen, jonka suunnittelusta ja toteutuksesta vastaa Oy Avecon Ab. Ajoneuvopäätteet ratkaisuun toimittaa Hand Held Systems Oy. Itronix GoBook Tablet PC on kestävyytensä ja toimintojensa puolesta erinomainen ratkaisu Swanline Oy:lle. Yrityksen kalustoon kuuluu noin 70 ajoneuvoa, joita kuljettaa lähes 150 kuljettajaa. Tärinää ja käyttöä kestävä monipuolinen ajoneuvopääte palvelee useita eri kuljettajia monissa eri tehtävissä. Ensi vaiheessa yritys ottaa käyttöön 40 ajoneuvopäätettä. Käyttöominaisuudet ratkaisivat, selkeä näyttö ja helppokäyttöisyys Kehityspäällikkö Mika Mäki-Mikkilä SwanLinesta kertoo, että ajoneuvopäätteiden hankinta liittyy yrityksen koko ajoneuvotietojärjestelmän uudistamiseen. Laitevalinta perustui SwanLinen tekemään eri laitteiden testaukseen. "Olemme testanneet vuoden aikana useita laitteita. Valitsimme GoBook Tablet PC:n sen käyttöominaisuuksien ja kilpailukykyisen hinnan vuoksi", Mika Mäki-Mikkilä kertoo. SwanLinessa kuljettajan ajoneuvopääte on monipuolinen työpöytä, josta löytyvät ajoneuvotietojärjestelmän ajomääräykset, kuljetuslämpötilan seuranta, työaikaseuranta, ajoneuvo- ja kuljettajakohtainen polttoaineseuranta sekä työohjeet. SwanLinen projektissa järjestelmäkehityksestä ja -ratkaisuista vastaa Oy Avecon Ab. GoBook Tablet PC:n selkeä kosketusnäyttö on helppolukuinen ja - käyttöinen myös kirkkaassa päivänvalossa. Langattoman yhteyden GPRS ja GPS:n avulla autot ovat yhteydessä yrityksen järjestelmiin ja ajojärjestelijöiden paikannettavissa. Ergonominen Itronix GoBook Tablet PC on turvallinen työväline, joka kestää käyttöä jopa 20 asteen pakkasessa, toisaalta se on myös roiskeveden kestävä. Liikkuvaan työhön suunniteltu laite kestää tärinää muun muassa iskunkestävän kovalevynsä ansiosta. Laitetta ei asenneta kiinteästi kuljetusvälineeseen, jolloin se on tarvittaessa vaivaton huoltaa. Ammattilaisen valinta Elintarvikekuljetuksiin erikoistunut SwanLine on erityisen tarkka kaikissa kuljetuksiin liittyvissä hankinnoissaan. Kiireisissä aikatauluissa oikeanlaiset työvälineet vähentävät virhemahdollisuuksia sekä lisäävät toimintojen turvallisuutta ja kustannustehokkuutta. Myyntipäällikkö Juhani Salas Hand Held Systemsistä pitää Itronic Tablet PC:tä oikeana valintana SwanLinelle: "Ratkaisu tarjoaa SwanLinelle PC- tason ajoneuvopäätteen edulliseen hintaan. Laitteen monipuolisuus, ominaisuudet ja liitännät tekevät Tablet PC:stä hyvän valinnan kuljetusalan ammattilaisille", Salas toteaa. LISÄTIETOJA Kehityspäällikkö Myyntipäällikkö Juhani Salas Mika Mäki-Mikkilä Hand Held Systems Oy SwanLine Oy Puh. (05) 811 7031 tai 040 553 2258 Puh. 040 7749 424 juhani.salas@handheld.fi mika.maki-mikkila@swanline.fi www.handheld.fi. www.swanline.fi HAND HELD SYSTEMS OY Kouvolalainen Hand Held Systems Oy on liikkuviin tietojenkäsittelyratkaisuihin erikoistunut järjestelmätoimittaja. Hand Held Systems Oy:n mobiilit ratkaisut kasvattavat työn tehokkuutta, säästävät kustannuksia ja vähentävät virheitä. Psion Teklogix - radioverkkoja, Psion- ja Itronix-käsi- sekä ajoneuvomikroja edustava yhtiö toimittaa asiakkailleen ajoneuvo-, varasto-, jakelu-, kenttämyynnin tilauspääte-, huolto- ja paikannusjärjestelmiä. Hand Held Systems Oy tarjoaa asiakkaillensa lisäksi ylläpito-, koulutus-, tuotetuki- ja huoltopalvelut. SWANLINE OY SwanLine on elintarvikkeiden jakeluun erikoistunut palveluyritys. Yritys tuottaa kylmäkuljetus-, varastointi- ja lähettämöpalveluja elintarviketeollisuuden ja kaupan tarpeisiin. Palveluratkaisujen muodot ovat vaihdelleet yksittäisten kuljetuspalveluiden tuottamisesta kokonaisen toimitusketjun ulkoistamiseen. Suurimman henkilöstöryhmän muodostavat kuljettajatehtävissä toimivat henkilöt. Näiden lisäksi terminaali- ja varastotehtävät sekä erilaiset prosessien ohjaukseen ja hallintaan liittyvät tehtävät työllistävät monta logistiikan ammattilaista. Käsiteltävien tuotteiden erityisvaatimukset edellyttävät henkilöstöltä jatkuvaa kouluttautumista, hyvää tuotetuntemusta sekä erityistä huomiota hygieniaan ja puhtauteen liittyvissä asioissa. Kuva laitteesta löytyy internetin osoitteesta www.handheld.fi/uutiset Itronix GoBook Tablet PC, teknisiä ominaisuuksia · Koko: 27,0 x 18,4 x 4,2 cm · Paino: 1,7 kg · Käyttölämpötila-alue: -20...+60 C · Käyttöjärjestelmä: Microsoft Windows XP Tablet PC Edition · Näyttö: 8,4' SVGA TFT ulkokäyttöön soveltuva kosketusnäyttö · Käyttömuisti: 256 - 640 MB Low Voltage SDRAM · Tallennusmuisti: Iskunkestävä 40 GB kiintolevy · Prosessori: 866 MHz Ultra Low Voltage Mobile Intel PIII · Liitännät: PC Card -korttipaikka, CompactFlash-korttipaikka, sisäiset RJ11 ja RJ45 liitännät (fax/modem ja Ethernet), USB (2 kpl), telakkaliitäntä ja lisäakkuliitäntä ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/11/20041011BIT00190/wkr0001.pdf