Psion Teklogix tuo markkinoille uuden kannettavan Psion NetBook Pro:n

Report this content

LEHDISTÖTIEDOTE 3.2.2004 Etätyötä helposti ja turvallisesti Psion Teklogix tuo markkinoille uuden kannettavan Psion NetBook Pro:n Psion Teklogix on tuonut markkinoille uuden Windows CE.NET 4.2 - käyttöjärjestelmällä varustetun Psion NetBook Pro -laitteen, jossa yhdistyvät PDA ja kannettava tietokone samassa laitteessa. Suomessa tuotetta markkinoi ja myy Hand Held Systems Oy. Psion NetBook Pro on tarkoitettu esimerkiksi yrityksen myyntihenkilöille, jotka matkustavat paljon ja tekevät etätyötä myös asiakkaan luona. Laite on tavallista kannettavaa tietokonetta pienempi, mutta laitteen tehokas prosessori, Windows CE.NET -käyttöjärjestelmä ja langaton tiedonsiirto tekevät laitteesta monipuolisen etätyöhön tarkoitetun laitteen. Matkakäyttöön suunniteltu laite on tehty kestämään, sillä kompaktissa laitteessa ei ole erillistä pyörivää kovalevyä. Joustavat liitäntä- ja laajentamismahdollisuudet NetBook Pro:ssa on joustavat yhteydet yrityksen back-office- järjestelmiin, sillä se on varustettu kolmella korttipaikalla (esim. GPRS, Wlan, Bluetooth). Langattomien yhteyksien turvallisuus on laitteessa ratkaistu käyttöjärjestelmään kuuluvan turvaprotokollan (VPN) avulla. Näin etäkäyttäjä pääsee turvallisesti yrityksen omiin sovelluksiin, kuten sähköpostiin, ohjelmistoihin ja web-sivuihin. Tehokkaassa NetBook Pro:ssa on Intel Xscale PXA255, 400 MHz -prosessori. Tallennusmuistia on 32 MB ja käyttömuistia 128 MB. Massamuisti on laajennettavissa aina 5 GB:iin asti. Luotettava ja ergonominen NetBook Pro:n akun keskeytyksetön käyttöaika on yli 8 tuntia, lisäksi laitteessa on paristovarmistus. Mahdollisen katkoksen sattuessa laite säilyttää käynnissä olevan tilanteen, johon se palaa akun vaihdon tai verkkovirtalaitteen liittämisen jälkeen ilman käynnistysviivettä. NetBook Pro:n voi kantaa kädessään kuin time-manager-allakan (ulkomitat 235x184x35 mm). Pieneen laitteeseen on kuitenkin istutettu ergonomisesti muotoiltu täysi pc-näppäimistö. Asiakkaan luona työskentelyä helpottaa kynällä ohjattava kosketusnäyttö. Noin kilon painoinen NetBook Pro on käyttövalmis heti avattaessa, ilman erillisiä käynnistystoimia. Microsoft Windows -sovellukset, muun muassa PowerPoint ja Excel -esitykset voidaan näyttää työpöydältä tai videotykin kautta. Mikrofoni- ja kuulokeportti monipuolistaa laitteen käyttömahdollisuuksia entisestään. Jatkuva tuotekehitys Windows CE.NET -käyttöjärjestelmä takaa monipuolisten yritysohjelmistojen kehittämisen sekä lukuisten valmisohjelmistojen käytön. Sovelluskehitys on helppoa SDK-työkaluilla ja tunnetuilla ohjelmointikielillä: Visual Studio.net ja JEM-CE JAVA. LISÄTIETOJA Hand Held Systems Oy myyntipäällikkö Mika Peltola Puh. 05 811 7027, GSM 040 556 2456 mika.peltola@handheld.fi HAND HELD SYSTEMS OY Kouvolalainen Hand Held Systems Oy on liikkuviin tietojenkäsittelyratkaisuihin erikoistunut järjestelmätoimittaja. Hand Held Systems Oy:n mobiilit ratkaisut kasvattavat työn tehokkuutta, säästävät kustannuksia ja vähentävät virheitä. Psion Teklogix - radioverkkoja, Psion- ja Itronix-käsi- sekä ajoneuvomikroja edustava yhtiö toimittaa asiakkailleen ajoneuvo-, varasto-, jakelu-, kenttämyynnin tilauspääte-, huolto- ja paikannusjärjestelmiä. Hand Held Systems Oy tarjoaa asiakkaillensa lisäksi ylläpito-, koulutus-, tuotetuki- ja huoltopalvelut. www.handheld.fi. kuvateksti: Psion NetBook Pro NetBook Pro:ssa on joustavat yhteydet yrityksen järjestelmiin, sillä se on varustettu kolmella korttipaikalla (esim. GPRS, Wlan, Bluetooth). Pienessä laitteessa on ergonomisesti muotoiltu täysi pc-näppäimistö. Noin kilon painoinen NetBook Pro on käyttövalmis heti avattaessa, ilman erillisiä käynnistystoimia. Laitteen keskeytyksetön käyttöaika on yli 8 tuntia. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=34324 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/03/20040203BIT00280/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/03/20040203BIT00280/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/03/20040203BIT00280/bild.html Kuvia