Pörssinoteeratut sijoitukset siirretään Nasdaq Nordics –markkinoilta First Northiin

Report this content

Handelsbankenin liikkeeseenlaskemat pörssinoteeratut sijoitukset, Exchange Traded Products, siirretään Helsingin pörssin säännellyiltä markkinapaikoilta First North MTF –kaupankäyntijärjestelmään.

Nasdaq Nordic on päättänyt siirtää warranttien ja sertifikaattien kaupankäynnin Helsingin pörssin säännellyiltä markkinapaikoilta operoimalleen markkinapaikalle First North Multilateral Trading Facility (MTF). Päätöksen johdosta Svenska Handelsbanken AB:n (publ) pörssinoteeratut sijoitukset (Exchange Traded Products, ETP:t), kuten Bull & Bear –sertifikaatit, siirretään First North MTF:lle.

Tärkeää tietoa ja päivämääriä:

• Kaupankäynti siirretään säännellyiltä markkinoilta monenkeskiseen kaupankäyntijärjestelmään (MTF). Muutos voi edellyttää toimenpiteitä niiltä sijoittajilta, joilla on rajoituksia omistaa säännellyille markkinoille listaamattomia sijoituksia.
  • Pörssinoteeratuilla sijoituksilla voi edelleen käydä kauppaa Handelsbankenin verkkopankissa, sijoitusneuvojan tai arvopaperinvälittäjän kautta.
  • Sijoitusinstrumentit siirretään illalla 30. marraskuuta 2017.
  • Kaupankäynti First North MTF:llä alkaa pörssin normaaliin aukeamisaikaan
    1. joulukuuta 2017.
  • Siirto voi vaikuttaa kaupankäyntiin siirtymäprosessin aikana.

Lisätietoja siirron taustasta ja vaikutuksista löydät Nasdaq Nordicin tiedotteista 15. syyskuuta 2017, 5. lokakuuta 2017, 13. lokakuuta 2017 ja 31. lokakuuta 2017 (Nasdaqin tiedote).

*Siirto vaikuttaa seuraaviin Handelsbankenin liikkeeseenlaskemiin sijoituksiin:
Suomi: Bull & Bear –sertifikaatit, Indeksisertifikaatit, Raaka-ainesertifikaatit ja Valuuttasertifikaatit.

Lisätietoja Handelsbankenista.
(Yhteistiedot Handelsbanken).