Aktiivirahasta tuli Ecster

Ecster-tuotemerkin lanseeraus Suomessa on iso askel Ecsterin laajentumisessa Ruotsin ohella myös muihin Pohjoismaihin. Aktiiviraha-liiketoiminta siirtyi yritysoston myötä lokakuussa 2020 Handelsbanken Rahoitukselta Ecster AB:lle.

10. maaliskuuta alkaen myös tuotemerkkimme vaihtuu ja käytämme kaikessa toiminnassamme tuotemerkkiä Ecster [lausutaan ekster]. Samalla luovumme Aktiiviraha-tuotemerkistä.

- Olemme erittäin iloisia siitä, että Ecster on nyt kaikilta osin lanseerattu myös Suomessa. Se parantaa kuluttaja-asiakkaidemme asiakaskokemusta ja vahvistaa Ecster-tuotemerkkiämme. Se tarkoittaa myös, että meillä on yhtenäinen tarjonta yritysasiakkaille, joilla on toimintaa molemmissa maissa, sanoo Ecsterin toimitusjohtaja Sanna K Augustsson.

Uudet asiakkaamme saavat erityisesti Suomen markkinoille suunnatun Ecster-kortin, jonka myös kaikki nykyiset Aktiiviraha-kortinhaltijat voivat halutessaan hankkia.

- Tästä eteenpäin olemme yhä integroituneempi osa Ecsteriä. Meillä on yksi yhteinen toimintamalli ja yhteiset kehitysresurssit. Tämä mahdollistaa entistä nopeamman ja tehokkaamman kehitystyön. Voimme tuoda markkinoille uusia mielenkiintoisia tuotteita ja palveluita entistä kattavammin, sanoo Ecsterin Suomen Chief Operating Officer Jari Kollani.

- Ecsterin palveluksessa on Ruotsissa ja Suomessa yhteensä yli kaksisataa asiakaspalvelun, myynnin, markkinoinnin ja kehityksen ammattilaista."

Mikä on Ecster
Ecster AB aloitti toimintansa Ruotsissa vuonna 2016. Uudelle yritykselle haluttiin nimi, joka parhaalla mahdollisella tavalla kuvastaa sen toimintaa. Nimen alkuosa saatiin sanasta Economy (talous) ja loppuosa sanasta hipster: Ecster, talouden osaaja, joka haluaa etsiä uusia toimintamalleja ja palveluita. Ecster on Handelsbankenin kokonaan omistama tytäryritys. Ecster AB, sivuliiketoiminta Suomessa aloitti lokakuussa 2020.

Aktiivirahalla on oma pitkä historiansa; se on vuodesta 1984 toiminut suomalaisen myynninrahoituksen markkinassa. Aluksi SKOP-Rahoituksen omistamana tytäryrityksenä Aktiiviraha Oy:nä ja vuodesta 1995 Handelsbankenin omistamana.

Lisätietoja: Jari Kollani, Chief Operating Officer, Ecster AB, sivuliiketoiminta Suomessa,  puh. 0500 414884.