Frank Vang-Jensenistä Handelsbankenin uusi konserninjohtaja

Frank Vang-Jensen on nimitetty Handelsbankenin uudeksi toimitusjohtajaksi ja konserninjohtajaksi. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 25.3.2015.

Frank Vang-Jensen on toiminut urallaan aiemmin mm. Kööpenhaminan keskustan konttorin johtajana, Stadshypotekin toimitusjohtajana ja Handelsbankenin Tanskan toimintojen johtajana. Tällä hetkellä hän toimii Handelsbankenin Ruotsin toimintojen johtajana. Nykyinen toimitusjohtaja ja konserninjohtaja Pär Boman on ehdolla Handelsbankenin hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi.

Handelsbankenin pääomistajat ehdottivat pankin nimitysvaliokunnalle Pär Bomanin nimittämistä uudeksi hallituksen puheenjohtajaksi. Sillä edellytyksellä, että Handelsbankenin nimitysvaliokunta tekee ehdotuksensa vuosikokoukselle ja että osakkeenomistajat päättävät vuosikokouksessa ehdotuksen mukaisesti, Pär Boman nimitetään hallituksen puheenjohtajaksi.

Muutokset astuvat näin ollen voimaan Handelsbankenin vuosikokouksen yhteydessä 25.3.2015.

Lisätietoja Frank Vang-Jensenistä osoitteessa www.handelsbanken.se/press

Handelsbanken Suomi
Camilla Sågbom
viestintäjohtaja

Handelsbanken on pohjoismainen, kansainvälisesti toimiva pankkikonserni. Pankilla on toimintaa kaikkiaan 25 maassa eri puolilla maailmaa ja sen palveluksessa on yli 11 000 henkilöä. Pankki tunnetaan vahvasta yrityskulttuuristaan ja asiakaskeskeisestä, joustavasta palvelustaan. Jo vuosien ajan Handelsbanken on ollut laajan asiakastyytyväisyysvertailun kärjessä sekä Suomessa että muissa Pohjoismaissa (EPSI Rating). Handelsbanken on perustettu Tukholmassa vuonna 1871 ja Handelsbankenin osake on vanhin Tukholman pörssissä listattu osake. Suomessa Handelsbanken on toiminut vuodesta 1985.

Handelsbankenilla on Suomessa 46 asiakaskonttoria eri puolilla maata, pääkonttoritoiminnot Helsingissä sekä pankin rahoitus-, rahasto- ja henkivakuutusyhtiöt, Capital Markets -toiminnot, Handelsbanken Varainhoito ja Private Banking sekä arvopapereiden säilytyksestä vastaava Handelsbanken Custody. Näissä toiminnoissa työskenteli vuoden 2014 lopussa 614 henkilöä.