Handelsbanken kasvaa Lahdessa

Handelsbanken perustaa Lahteen toisen konttorin. Pankilla on ennestään Lahdessa vuonna 1997 perustettu konttori.

”Handelsbankenilla on Lahden seudulla vahva asema ja asiakaskunnan luottamus. Tämä mahdollistaa toiminnan laajentamisen”, liiketoimintajohtaja Hanne Katrama kertoo.

Yleisestä taloudellisesta tilanteesta huolimatta Handelsbanken näkee alueella vahvaa kasvupotentiaalia.

”Päijät-Hämeessä on vahva kysyntä Handelsbankenin palveluille. Lahti on viime vuodet ollut muuttovoittokaupunki, mikä lisää sen kiinnostavuutta toimintaympäristönä”, Katrama toteaa.

Uusi konttori avataan Lahden keskustaan. Lahden uudesta konttorista tulee Handelsbankenin 47. konttori Suomessa.

Hanne Katrama, liiketoimintajohtaja, Handelsbanken Suomi
puh. +358 10 444 2791

Camilla Sågbom, viestintäjohtaja, Handelsbanken Suomi
puh. +358 10 444 2787

Handelsbanken on pohjoismainen, kansainvälisesti toimiva pankkikonserni. Pankilla on toimintaa kaikkiaan 25 maassa eri puolilla maailmaa ja sen palveluksessa on yli 11 000 henkilöä. Pankki tunnetaan vahvasta yrityskulttuuristaan ja asiakaskeskeisestä, joustavasta palvelustaan. Jo vuosien ajan Handelsbanken on ollut laajan asiakastyytyväisyysvertailun kärjessä sekä Suomessa että muissa Pohjoismaissa (EPSI Rating). Handelsbanken on perustettu Tukholmassa vuonna 1871 ja Handelsbankenin osake on vanhin Tukholman pörssissä listattu osake. Suomessa Handelsbanken on toiminut vuodesta 1985.

Handelsbankenilla on Suomessa 46 asiakaskonttoria eri puolilla maata, pääkonttoritoiminnot Helsingissä sekä pankin rahoitus-, rahasto- ja henkivakuutusyhtiöt, Capital Markets -toiminnot, Handelsbanken Varainhoito ja Private Banking sekä arvopapereiden säilytyksestä vastaava Handelsbanken Custody. Näissä toiminnoissa työskenteli vuoden 2014 lopussa 614 henkilöä.