Handelsbanken Suomen Trade Finance Excellence Award Konecranesille

Tunnustus myönnetään osoituksena laadukkaasta osaamisesta ja halusta kehittyä ulkomaankaupan rahoituksessa.

Handelsbanken Suomi on myöntänyt vuoden 2018 Trade Finance Excellence Awardin Konecranesille. Tunnustus jaettiin Handelsbankenin Post-EuroFinance 2018 -tilaisuudessa.

”Toimiva kansainvälisen kaupan rahoitus sekä riskinsuojaus ovat menestyvän yrityksen strategisen ajattelun lähtökohta. Näin yritykset luovat samalla yhä enenevässä määrin lisäarvoa kauppakumppaneille. Esimerkkeinä mainittakoon ostajille myönnettävät pidemmät tai joustavammat maksuajat”, kommentoi Handelsbankenin Jukka Kuusala, Head of Corporate Banking.

”Jatkuvassa muutostilassa oleva globaali talouspolitiikka haastaa yritykset kehittämään kaupan kustannustehokkuutta ja turvallisuutta. Konecranes hyödyntää esimerkillisesti ja maailmanlaajuisesti ulkomaankaupan rahoitus- ja riskienhallintamenetelmiä. Ymmärtämällä ostajan ja kohdemarkkinan tarpeet sekä tuomalla koko toimitusketjuun lisäarvoa Konecranes osoittaa kaikille kaupan osapuolille sitoutumista, vankkaa ammattitaitoa ja edelläkävijyyttä”, Kuusala sanoo.

Konecranesilta palkinnon vastaanotti Matti Malminen, Vice President, Trade and Export Finance, Trade Compliance.

”Konecranes käyttää monipuolisesti eri pankkien rahoitusinstrumentteja vientikaupoissaan. Trade & Export Finance -instrumenttien avulla mahdollistetaan pääsy vaikeillekin markkinoille tai tuetaan ostajaa pitkän maksuajan järjestämisessä projektitoimituksissa. Handelsbanken saa erityiskiitosta mahdollisuudesta auttaa kaikenkokoisissa ostajaluotoissa”, kommentoi Matti Malminen.

Handelsbanken jakaa vuotuisen huomionosoituksen asiakkaalle tai yhteistyökumppanille osoituksena laadukkaasta osaamisesta ja halusta kehittyä monimuotoisella, yhä nopeammin muuttuvalla ulkomaankaupan rahoituskentällä. Ensimmäisen kerran Trade Finance Excellence Award -tunnustus jaettiin vuonna 2016. Palkinnon ovat ennen Konecranesia vastaanottaneet Valio ja Metso.

Jukka Kuusala, Head of Corporate Banking
Puh. +358 10 444 2654,
jukka.kuusala@handelsbanken.fi

Handelsbanken on pohjoismainen, kansainvälisesti toimiva pankkikonserni. Pankilla on toimintaa yli 20 maassa eri puolilla maailmaa ja sen palveluksessa on yli 12 000 henkilöä. Pankki tunnetaan vahvasta yrityskulttuuristaan ja asiakaskeskeisestä, joustavasta palvelustaan. Jo vuosien ajan Handelsbanken on ollut laajan asiakastyytyväisyysvertailun kärjessä sekä Suomessa että muissa Pohjoismaissa (EPSI Rating). Handelsbanken on perustettu Tukholmassa vuonna 1871 ja Handelsbankenin osake on vanhin Tukholman pörssissä listattu osake. Suomessa Handelsbanken on toiminut vuodesta 1985.

Tietoa henkilötietojesi käsittelystä Handelsbankenissa löydät osoitteesta www.handelsbanken.fi.