Handelsbanken vetäytyy Suomesta

Handelsbanken on päättänyt vetäytyä Suomesta. Pankki käynnistää prosessin Suomen liiketoimintojen myymiseksi.

Osana strategista tarkastelua ja liiketoiminnan kehittämistä Handelsbanken on tänään 19.10. päättänyt, että se vetäytyy Suomesta. Handelsbanken käynnistää prosessin Suomen liiketoimintojen myymiseksi.

Handelsbanken on toiminut Suomessa vuodesta 1985 lähtien.

Edellytykset kannattavalle pankkitoiminnalle eri maantieteellisillä alueilla ovat muuttuneet merkittävästi niistä ajoista, kun Handelsbanken laajeni kansainvälisesti. Lisääntyvä sääntely vaikeuttaa synergiahyötyjen löytämistä ja edellyttää pankeilta sekä keskushallintoa että maakohtaista infrastruktuuria. Myös asiakkaat haluavat yhä nopeammin kehittyviä digitaalisia palveluja, jotka soveltuvat paikallisiin olosuhteisiin. Globaalit ratkaisut eivät enää tuo asiakkaille samaa lisäarvoa kuin aikaisemmin.

Handelsbankenin liiketoiminta Suomessa jatkuu toistaiseksi ilman muutoksia.

”Asiakaspalvelumme ja uusasiakasmyyntimme jatkuvat ennallaan, eikä nyt käynnistyvä liiketoimintojen myynti vaikuta asiakkaisiimme. Jatkamme liiketoimintaamme normaalisti. Huolehdimme asiantuntevasta palvelusta ja erinomaisesta saavutettavuudesta koko prosessin ajan. Uskon vahvasti siihen, että asiantunteva neuvonta ja asiakkaiden yksilöllisiin tarpeisiin keskittyvä palvelu ovat jatkossakin menestyksen ytimessä”, kertoo Handelsbankenin Suomen maajohtaja Hanne Katrama.

Handelsbanken-konsernin tiedote aiheesta on luettavissa kokonaisuudessaan osoitteessa www.handelsbanken.com/ir. Osoitteessa www.handelsbanken.com/ir voit myös seurata konsernin mediatilaisuutta, joka alkaa 20.10. klo 9.30 Suomen aikaa. Tilaisuus pidetään ruotsiksi, ja se simultaanitulkataan englanniksi. Pyydämme osoittamaan haastattelupyynnöt osoitteeseen press@handelsbanken.se.

Hanne Katrama, maajohtaja, Handelsbanken Suomi

Pirjetta Soikkeli, viestintäjohtaja, Handelsbanken Suomi
Puh. 040 750 0093

Handelsbankenilla on kuusi kotimarkkinaa: Ruotsi, Suomi, Tanska, Norja, Hollanti ja Iso-Britannia. Pankki tunnetaan vahvasta yrityskulttuuristaan ja asiakaskeskeisestä, joustavasta palvelustaan. Jo vuosien ajan Handelsbanken on ollut laajan asiakastyytyväisyysvertailun kärjessä sekä Suomessa että muissa Pohjoismaissa (EPSI Rating). Handelsbanken on perustettu Tukholmassa vuonna 1871, ja Handelsbankenin osake on vanhin Tukholman pörssissä listattu osake. Suomessa Handelsbanken on toiminut vuodesta 1985.

Handelsbanken Suomen konttoriliiketoimintaan kuuluu 27 pankkikonttoria, pääkonttoritoiminnot, varainhoitopalvelut ja Handelsbanken Rahoitus Oyj. Suomen Handelsbankenilla on lisäksi investointipankki Handelsbanken Capital Markets, johon kuuluvat henkivakuutusyhtiö Handelsbanken Liv sekä riskinhallinta-, arvopaperikauppa- ja pääomamarkkinatoiminnot. Arvopapereiden säilytyksestä vastaa Handelsbanken Capital Markets Operations. Handelsbanken työllistää Suomessa yhteensä noin 600 henkilöä.