Kirkastuvatko vientiteollisuuden näkymät? Rajoittavatko rakenteelliset ongelmat talouden kasvuvauhtia?

Kutsu: Handelsbankenin talousennusteen julkaisu 11.12. klo 9.00

Suomen talouden elpyminen on ulkoisen kysynnän varassa, sillä yksityisestä kulutuksesta tai investoinneista ei ole kasvun ajuriksi. Ulkoisen kysynnän näkymät kirkastuvat vähitellen, mutta rakenteelliset ongelmat vaimentavat talouden kasvupotentiaalia. Maailmalla rahapolitiikan tiet eroavat vuonna 2014, kun USA:n Fed vähentää elvytystään ja EKP jatkaa sitä.

Suomen aluepankin johtaja Nina Arkilahti käy alustuksessaan läpi Handelsbankenin ajankohtaisia kuulumisia. Tämän jälkeen pääekonomisti Tiina Helenius esittää Handelsbankenin arvion Suomen ja muun maailman talouskehityksestä vuosina 2013–2015.

Tilaisuudessa tarjoillaan joulupuuroa ja glögiä klo 8.30 alkaen.

Osoite: Handelsbankenin pääkonttori, Aleksanterinkatu 11 (sisäänkäynti Kluuvikadun puolelta).

Lämpimästi tervetuloa!

Camilla Sågbom, viestintäjohtaja, puh. 010 444 2787

Anne-Mari Smolander, tiedottaja, puh. 010 444 2729

s-postit muotoa: etunimi.sukunimi@handelsbanken.fi

Handelsbanken on pohjoismainen, kansainvälisesti toimiva pankkikonserni. Pankilla on toimintaa kaikkiaan 24 maassa eri puolilla maailmaa ja sen palveluksessa on yli 11 000 henkilöä. Pankki tunnetaan vahvasta yrityskulttuuristaan ja asiakaskeskeisestä, joustavasta palvelustaan. Jo vuosien ajan Handelsbanken on ollut laajan asiakastyytyväisyysvertailun kärjessä sekä Suomessa että muissa Pohjoismaissa (EPSI Rating). Handelsbanken on perustettu Tukholmassa vuonna 1871 ja Handelsbankenin osake on vanhin Tukholman pörssissä listattu osake. Suomessa Handelsbanken on toiminut vuodesta 1985.

Handelsbankenilla on Suomessa 45 asiakaskonttoria eri puolilla maata, pääkonttoritoiminnot Helsingissä sekä pankin rahoitus-, rahasto- ja henkivakuutusyhtiöt, Capital Markets -toiminnot, Handelsbanken Varainhoito ja Private Banking sekä arvopapereiden säilytyksestä vastaava Handelsbanken Custody. Näissä toiminnoissa työskenteli vuoden 2012 lopussa 605 henkilöä.