Tapio Hakakari Handelsbanken Suomen hallituksen puheenjohtajaksi

Tapio Hakakari on aloittanut Handelsbankenin Suomen hallituksen puheenjohtajana. Kokenut hallitusammattilainen ja sijoitusyhtiö Webstor Oy:n toimitusjohtaja Hakakari on toiminut pankin hallituksen jäsenenä vuoden 2016 alusta lähtien. Hän seuraa tehtävässä Matti Vuoriaa.

Handelsbanken Suomen maajohtaja Nina Arkilahti kiittää Matti Vuoriaa kuluneista vuosista ja toivottaa Tapio Hakakarin lämpimästi tervetulleeksi hallituksen puheenjohtajaksi.

Hakakarin erinomainen kokemus ja yritys- ja sijoitustoiminnan tuntemus ovat varmasti hyödyksi pankin kehitykselle”, Nina Arkilahti sanoo.

”Olen otettu tästä uudesta tehtävästä ja otan haasteen innokkaana vastaan”, Hakakari kiittelee ja kommentoi pankin toimintaa:

”Handelsbanken on Pohjoismaiden kansainvälisin pankki – opimme eri markkina-alueistamme ja kehitymme konsernina, mutta toimimme hyvinkin itsenäisesti paikalliskonttoreissamme. Vastaamme verkko- ja mobiilipalveluillamme palvelualan digitalisoitumiseen, mutta tärkeätä on, että asiakkaan tavoitettavissa on henkilökohtainen yhteyshenkilö. Ammattilaisten neuvot ovat erityisesti sijoitusasiakkaille korvaamattomia. Vastuullisuus on tärkeä arvo koko pankin toiminnassa”, Hakakari toteaa.

Hakarin lisäksi hallituksen jäseninä toimivat Rollock Oy:n hallituksen puheenjohtaja Esa Korvenmaa, johtaja ja hallitusammattilainen, Bermanto Oy:n hallituksen jäsen Pirjo Repo, Verso Foodin hallituksen puheenjohtaja Leena Saarinen sekä Handelsbankenin Senior Advisor Göran Stille, henkilöstön edustaja Pekka Vasankari ja maajohtaja Nina Arkilahti.

Nina Arkilahti, maajohtaja, Handelsbanken Suomi, Puh. +358 10 444 2700

Pirjetta Soikkeli, viestintäjohtaja, Handelsbanken Suomi, Puh. +358 40 750 0093

Handelsbanken Suomi käsittää konttoriliiketoiminnan mukaan lukien Handelsbankenin Varainhoito- ja Private Banking -toiminnot ja arvopapereiden säilytyksestä vastaavan Handelsbanken Custodyn sekä Handelsbanken Rahoituksen ja Stadshypotekin toiminnan Suomessa. Suomen Handelsbanken Capital Markets -toimintoihin kuuluu vakuutusyhtiö sekä perinteiset Capital Markets -palvelut kuten riskinhallinta, arvopaperikauppa ja pääomamarkkinatoiminnot. Handelsbanken työllistää Suomessa noin 600 henkilöä.