Hankkija on ostoskorivertailun edullisin puutarhakauppa

Innolink Research toteutti huhtikuussa puutarhakaupan ostoskorivertailun, jonka mukaan Hankkijalla oli yhteensä yhdeksän tuoteryhmien edullisinta tuotetta, mikä on enemmän kuin yhdelläkään muulla ketjulla.

Tiedonkeruu tehtiin huhtikuun aikana puutarhamyymälöissä Turussa, Raisiossa ja Tuusulassa. Ostoskoriin valittiin yleisimpiä puutarhatuotteita, pääasiassa sellaisia, joita löytyy lähes kaikista puutarhamyymälöistä. Ostoskorien kokonaisarvo laskettiin niiden tuotteiden osalta, jotka löytyivät kaikkien mukana olleiden myymälöiden valikoimasta. Tuotteiden valinta tehtiin seuraavien periaatteiden mukaisesti. Jos tuote ei ole tietty tuotemerkki, niin valitaan myymälän halvin kyseinen tuote. Jos samaa kokoa tai tehoa ei löytynyt tai sitä ei ollut myymälässä, valittiin lähinnä vastaava tuote. Jos tuijien taimissa tai multatuotteissa oli erätarjouksia, otettiin vertailuun erätarjouksen yksikköhinta. Alle kuukauden hintatarjoukset jätettiin tutkimuksen ulkopuolelle.

Ostoskorin kokonaisarvon perusteella Hankkija oli vertailun edullisin myymälä, toisella sijalla oli Bauhaus ja kolmannella sijalla Prisma. - Tutkimus vahvisti omaa käsitystämme, että Hankkija on hyvin kilpailukykyinen ja edullinen puutarhatuotteiden ostospaikka, iloitsee Hankkijan puutarhatuoteosaston päällikkö Jouko Nieminen. - Bonuksena Hankkijalla on osaava, ammattitaitoinen ja palveleva henkilökunta. Useimmista Hankkijan puutarhamyymälöistä on saatavissa myös pihasuunnitelmia ja neuvontakäyntejä ammattitaitoisten sopimussuunnittelijoiden kautta. Kevään valikoimat ovat nyt parhaimmillaan, tervetuloa puutarhaostoksille!

Jouko Nieminen, tuoteosaston päällikkö, puh. 010 76 83003, jouko.nieminen@hankkija.fi

Asko Hyyrönmäki, markkinointipäällikkö, puh. 010 76 83077, asko.hyyronmaki@hankkija.fi

Hankkija on kasvun osaaja ja Suomen johtava maatalouskauppa. Hankkijalla on omaa rehuteollisuutta ja se on Suomen suurin teollisten eläinrehujen valmistaja ja suurin viljakauppias.  Hankkijan tavoitteena on toimia maatalouden ammattilaisten parhaana kumppanina ja tarjota viljelijälle kaikki maatalouden tuotantopanokset. Yrityksellä on myös maan laajin ja monipuolisin maatalousalan verkkokauppa.

Hankkija on myös aktiivisen harrastajan kauppa, jonka myymälöissä on kattavat ja monipuoliset valikoimat puutarha-, hevos- ja lemmikkieläintuotteita. Hankkija on Suomen merkittävin ja suurin puutarhakaupan toimija 50 myymälän verkostollaan. Hankkijan palveluksessa työskentelee noin 800 työntekijää ja yrityksen liikevaihto vuonna 2015 oli 818,7 milj.euroa..