Hankkija Oy ostaa Suur-Seudun Osuuskaupan maatalousliiketoiminnan

Hankkija ja Suur-Seudun Osuuskauppa ovat 1.12.2020 allekirjoittaneet kauppasopimuksen, jossa Hankkija ostaa SSO:n maatalousliiketoiminnan.

Kaupan yhteydessä on sovittu, että nykyisen SSO-Maatalouden henkilökunta ja liiketoiminta siirtyvät Hankkijalle 12.12.2020.  Kaupan mukana siirtyvät ammattipuutarha-, kasviravinne-, maatalouskemikaali-,  maatilatarvike-, rehu-, siemen- ja viljakauppa.

Suur-Seudun Osuuskaupan maatalousliiketoiminnan myynti siirtyvien liiketoimintojen osalta oli vuonna 2019 yhteensä noin 19 milj. euroa. SSO:n maatalouskaupan henkilöstö siirtyy kaupan myötä vanhoina työntekijöinä Hankkijalle. Hankkijan maatalouskaupan keskuspaikka alueella on Salo, johon kehitetään Hankkijan konseptin mukainen täyden palvelun maatalous-, kone-, puutarha- ja harraste-eläinkauppa. Maatalouskaupan palveluja tullaan jatkossa tarjoamaan myös Someron myymälästä sekä Kemiön, Nummelan ja Perniön myyntikonttoreista.

Jyrki Lepistö, Hankkija Oy, toimitusjohtaja, jyrki.lepisto@hankkija.fi, p. 010 768 3084

Päivitys tiedotteeseen 4.12.2020. Kaupan mukana siirtyvät ammattipuutarha-, kasviravinne-, maatalouskemikaali-, maatilatarvike-, rehu-, siemen- ja viljakauppa.

Hankkija Oy on Suomen johtava maatalous- ja konekauppa. Hankkija on myös Suomen suurin teollisten eläinrehujen valmistaja. Hankkijalla on 60 myymälää sekä alan laajin verkkokauppa.

Hankkija on myös aktiivisen harrastajan kauppa, jonka myymälöissä on kattavat ja monipuoliset valikoimat puutarha-, hevos-, lemmikkieläin-, metsänhoito- ja metsästystuotteita. Hankkijan palveluksessa työskentelee 1000 työntekijää ja yrityksen liikevaihto vuonna 2019 oli 798 milj. €.

Suur-Seudun Osuuskauppa

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO on läntisellä Uudellamaalla ja Varsinais-Suomessa kahdeksan kunnan alueella toimiva, paikallisten ihmisten omistama alueosuuskauppa. SSO:n toiminnan tarkoituksena on tuottaa palveluja ja etuja yli 70 000 asiakasomistajalleen.

Suur-Seudun Osuuskauppa on alueensa merkittävin vähittäiskaupan yritys työllistäen yli 1100 palvelualan ammattilaista. SSO:lla on lähes 100 toimipaikkaa viidellä eri toimialalla: market- ja tavaratalokaupassa, liikennemyymälä- ja polttonestekaupassa, matkailu- ja ravitsemiskaupassa, rauta- ja maatalouskaupassa sekä autokaupassa.