Hankkijaan on kohdistunut ulkoinen IT-järjestelmähyökkäys

Sunnuntaina 19.4.2020 Danish Agron tietojärjestelmiin kohdistui ulkopuolinen, vakava IT-järjestelmähyökkäys. Tämä aiheuttaa häiriöitä ja viivästyksiä joidenkin tuotteiden toimituksissa ja laskutuksessa myös Hankkija Oy:ssä ja Movere Oy:ssä. Joudumme varautumaan myös tuotantohäiriöihin. Pyrimme turvaamaan maatalousasiakkaillemme mahdollisimman häiriöttömän toiminnan poikkeusjärjestelyin.

Myymälöissä maatalouden tiliasiakkaat voivat noutaa tilattuja tuotteita ja tehdä tilauksia, mutta käteismaksuja tai korttimaksuja emme pysty ottamaan vastaan.

Teemme parhaamme, että tuotteiden ja palveluiden toimitukset sujuisivat mahdollisimman normaalisti asiakkaillemme.  Tietojärjestelmät pyritään palauttamaan ennalleen mahdollisimman pikaisesti. Pahoittelemme häiriöstä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Lisätietoja: Jyrki Lepistö, Hankkija Oy, toimitusjohtaja, p. 010 768 3084

Hankkija Oy on Suomen johtava maatalouskauppa. Hankkija tekee maatalous- ja konekauppaa sekä rauta-, puutarha- ja harraste-eläinkauppaa. Hankkijalla on omaa rehuteollisuutta ja se on Suomen suurin teollisten eläinrehujen valmistaja. Hankkijalla on nyt 62 myymälää sekä laaja maatalousalan verkkokauppa. Hankkijan palveluksessa työskentelee 1000 työntekijää ja yrityksen liikevaihto vuonna 2019 oli 798 milj. €. Hankkija kuuluu tanskalaiseen Danish Agro -ryhmään. Danish Agro -ryhmään Suomessa kuuluvat Hankkijan ja Moveren lisäksi DavaFoods Finland, Danhatch Finland ja Vilomix Finland.