Hankkijan Progres ® voitti Innovaatiopalkinnon

Kemianteollisuuden Innovaatiopalkinnon voittajia oli tänä vuonna kaksi: Forchemin ja Hankkijan mäntyöljystä jalostettava rehuaine Progres® sekä Herantis Pharman ja Helsingin Yliopiston Biotekniikan instituutin työryhmän proteiinihoito Parkinsonin tautiin. Palkinto jaettiin Kemianteollisuus ry:n Kemiat kohtaavat -tilaisuudessa Helsingissä 17.4.2018. Palkinnon jakana toimi opetusministeri Sanni Grahn-Laasonen.

Forchemin ja Hankkijan mäntyöljystä jalostetulla Progres® -rehuaineella voidaan korvata rehuantibiootteja, edistää kotieläintuotannon kestävyyttä ja elintarvikkeiden puhtautta. Useita patentteja saanut, laajasti jo käytössä oleva Progres® vastaa maailmanlaajuiseen tarpeeseen korvata rehuantibiootit kotieläintuotannossa.

”Koen palkinnon tunnustuksena pitkäaikaisesta ja sitkeästä työstä, jota olemme tehneet rehuantibioottien korvaamiseksi. Olen palkinnosta erittäin iloinen!”, kommentoi Juhani Vuorenmaa voittotunnelmia.

Juhani Vuorenmaa, Hankkija Oy, tutkimus- ja tuotekehitysjohtaja, p. 010 402 7185, juhani.vuorenmaa@hankkija.fi

Hankkija on myös aktiivisen harrastajan kauppa, jonka myymälöissä on kattavat ja monipuoliset valikoimat puutarha-, hevos- ja lemmikkieläintuotteita. Hankkijan palveluksessa työskentelee 1000 työntekijää ja yrityksen liikevaihto vuonna 2016 oli 729 milj. €.