Hankkijan Seinäjoen rehutehtaalla tulipalo

Hankkijan Seinäjoen rehutehtaalla oli tulipalo tänään 12.10.2021 aamulla. Palo on nyt sammutettu ja palopaikan siivous aloitettu.

Palo sai todennäköisesti alkunsa tehtaan tornin kuudennen kerroksen jäähdytyslaitteistosta. Ihmiset evakuoitiin rakennuksesta välittömästi palon sytyttyä, henkilövahinkoja ei sattunut. Palosta ei aiheutunut ympäristölle vahinkoa, mutta palo ja sammutuksessa käytetty vesi vaurioittivat yhtä tehtaan tuotantolinjoista.

Tehtaan tuotanto pysäytettiin tulipalon takia, mutta tuotanto ja toimitukset on nyt käynnistetty uudelleen. Vaurioituneen linjaston korjaus aloitetaan välittömästi. Osa Seinäjoen nautarehuvalmistuksesta siirretään korjaustöiden ajaksi Hankkijan Kotkan rehutehtaalle. Asiakkaille ei aiheudu tästä ylimääräisiä kustannuksia.

Kiitämme Etelä-Pohjanmaan pelastuslaitosta ja Hankkijan henkilöstöä ripeästä työstä, joiden ansiosta vältyttiin pahemmilta vahingoilta.

Jari Sivunen, tuotantojohtaja, sp. jari.sivunen@hankkija.fi, p. 010 402 7331

Henrik Willberg, rehuliiketoiminnan johtaja,sp. henrik.willberg@hankkija.fi, p. 010 402 7980

Hankkija Oy on Suomen johtava maatalous- ja konekauppa. Hankkija on myös Suomen suurin teollisten eläinrehujen valmistaja. Hankkijalla on 60 myymälää sekä alan laajin verkkokauppa.

Hankkija on myös aktiivisen harrastajan kauppa, jonka myymälöissä on kattavat ja monipuoliset valikoimat puutarha-, hevos-, lemmikkieläin-, metsänhoito- ja metsästystuotteita. Hankkijan palveluksessa työskentelee 1000 työntekijää ja yrityksen liikevaihto vuonna 2020 oli 766 milj. euroa.