Suomalaista ruokaa suomalaisille koirille

Jahti&Vahti-kuivaruoat valmistetaan keväästä 2022 alkaen Suomessa.  Koirien suosikkiruoat sisältävät muun muassa runsaasti kotimaista kananlihaa sekä kuorittua, kypsennettyä, hyvin sulavaa kauraa.

Kevään aikana myymälöihin saapuvat uudistetut, Suomessa valmistetut Jahti&Vahti-kuivamuonat. Tuhannet ihmisten parhaat ystävät nauttivat niitä päivittäin ja voivat hyvin, sillä Jahti&Vahti on Suomen suosituin koiranruokamerkki.

Uutena raaka-aineena Jahti&Vahti-ruoissa mahaa hellii Hankkijan patentoima Progutâ-valmiste, joka on nyt ensimmäistä kertaa käytössä koirien kuivaruoissa. Kotimaisen Progutin hyvät ominaisuudet suolistoterveyden ja eläimen luontaisen vastustuskyvyn tukemisessa on hyödynnetty jo pitkään muiden eläinten ruokinnassa.

Uudistetusta sarjasta löytyvät sopivat vaihtoehdot koiran eri elämäntilanteisiin ja tarpeisiin pennusta senioriin. Sarjasta löytyy sopiva ruoka jokaiselle koiralle, sillä valikoimaan kuuluu aikuisten koirien ruokien lisäksi niin kasvavien koirien ja pienten pentujen tarpeita tyydyttävät ruoat, viljaton vaihtoehto kuin kevyemmästä ruokavaliosta hyötyvän koiran eväs. Jahti&Vahti-ruoat kohtaavat myös kovassa työkäytössä olevien koirien, kuten metsästyskoirien tarpeet. Sarjasta löytyy niille sopivat erittäin energiapitoiset täysravinnot.

- Ruokasarjan johtoajatus on aina ollut korkealaatuinen, järkevällä hinnalla myynnissä oleva koiranruoka. Jatkossa tarjolla on suomalaisista raaka-aineista valmistettu, hinta-laatusuhteeltaan markkinoiden paras kotimainen koiranruoka, kiteyttää osastopäällikkö Heikki Kankainen.

Jahti&Vahti-ruokien valmistuksessa hyödynnetään tehokkaasti kotimaisesta elintarviketuotannosta tulevia raaka-aineita. Esimerkiksi kana pystytään tarvittaessa jäljittämään kotitilalleen. Suomalainen, kuorittu ja kypsennetty kaura on sulavuudeltaan erinomainen raaka-aine koirien ruokinnassa. Siinä on myös suuri määrä välttämättömiä rasvahappoja ja hyvin sulavaa valkuaista. Kaura sopii hyvin myös herkkävatsaisille koirille.

Uusi, elokuussa 2020 valmistunut Jahti&Vahti-ruoat valmistava tehdas on ympäristövastuullisuudessaan huippuluokkaa. Siellä muun muassa otetaan talteen kaikki kylmätekniikasta ja tuotantoprosessin eri vaiheista syntyvä hukkalämpö talteen ja käytetään uudelleen. Aurinkopaneelit tuottavat suuren osan tehtaan tarvitsemasta sähköstä.

Heikki Kankainen, Hankkija Oy, osastopäällikkö, puh. 010 402 7183, heikki.kankainen@hankkija.fi

Hankkija Oy on Suomen johtava maatalous- ja konekauppa. Hankkija on myös Suomen suurin teollisten eläinrehujen valmistaja. Hankkijalla on 58 myymälää sekä alan laajin verkkokauppa.

Hankkija on myös aktiivisen harrastajan kauppa, jonka myymälöissä on kattavat ja monipuoliset valikoimat puutarha-, hevos-, lemmikkieläin-, metsänhoito- ja metsästystuotteita. Hankkijan palveluksessa työskentelee 1000 työntekijää ja yrityksen liikevaihto vuonna 2021 oli 822 milj. €.

Lainaukset

Jahti&Vahti-ruokasarjan johtoajatus on aina ollut korkealaatuinen, järkevällä hinnalla myynnissä oleva koiranruoka.
Heikki Kankainen