Weckman Steel Oy ja Hankkija yhdistävät voimansa maatalousperävaunukaupassa

Suomalainen 60-vuotias perheyhtiö Weckman tunnetaan perävaunujen lisäksi laadukkaista teräskatteistaan ja kustannustehokkaista teräshallipaketeistaan. Hankkija Oy on Suomen johtava maatalouskauppa, joka palvelee maanlaajuisen myymäläverkoston, monipuolisen verkkokaupan ja osaavien asiantuntijamyyjien kautta tehden maatalous-, kone-, puutarha-, koiratarvike- ja hevostarvikekauppaa.

Yhteistyösopimuksen myötä partnerit yhdistävät voimansa vahvistaakseen Suomessa valmistettujen perävaunujen asemaa kotimaan markkinoilla. Malliston uudelleen suunnittelun myötä Weckmanin uudet Green-sarjan vaunut ovat kilpailukykyisiä tuotevalikoimaltaan, laadultaan ja hinnoittelultaan. Ympäristöarvot on huomioitu koko toimitusketjussa suunnittelusta hankinnan ja valmistuksen kautta logistiikkaan.

”Maatalousperävaunut ovat tärkeä osa konekaupan liiketoimintaamme. Perinteikkään kotimaisen valmistajan vaunumalliston saaminen tuotevalikoimaamme vahvistaa palvelujamme. Nyt Hankkijalta löytyvät kaikki vaunut 7-18 tonninkin kokoluokassa: irtolaitaiset viljavaunut, kiinteälaitaiset viljavaunut, järeät dumpperi-maansiirtovaunut, kiinteälaitaiset yleisvaunut ja paalivaunut. Nyt on oikea aika yhdistää kahden alan vahvan toimijan voimat ja aloittaa tuloksekas yhteistyö ”, toteaa Hankkijan hankintajohtaja Mika Kyyhkynen.

”Meille tämä yhteistyö on osa perävaunumyyntimme kasvustrategiaa”, kertoo Weckman Steelin hallintojohtaja Kaj Lindström. ”Olemme toimineet traktoriperävaunujen tekijänä jo 60 vuoden ajan ja haimme nykyisessä markkinatilanteessa kumppanuutta, joka keskittyy kotimaassa valmistettujen vaunujen myyntiin ja markkinointiin Suomessa. Hankkijasta saamme erinomaisen kumppanin toteuttamaan tätä tavoitetta. Uudistunut Green-mallistomme vastaa tämän päivän käyttäjän tarpeita kaikilta osin ja asiakas voi valita käyttötarpeisiinsa sopivimmat kotimaiset vaunut luotettavalta maatalouskaupan osaajalta. Olemmehan molemmat Suomessa johtavia omalla alallamme”, päättää Weckman Steelin Kaj Lindström.

Kaj Lindström, hallintojohtaja, Weckman Steel Oy sp.  kaj.lindstrom@weckmansteel.fi, puh. 044 7837 206,  www.weckmansteel.fi

Mika Kyyhkynen, hankintajohtaja, Hankkija Oy, sp. mika.kyyhkynen@hankkija.fi, puh.  010 76 83015, www.hankkija.fi