Globe Telecom julkisti Hantron teknologiaan perustuvan videoviestipalvelun

Report this content

Globe Telecom julkisti Hantron teknologiaan perustuvan videoviestipalvelun Lehdistötiedote, Oulu, 28.4.2003 -- Johtava langattomien multimediaratkaisujen toimittaja, oululainen Hantro Products Oy, julkisti tänään philippiiniläisoperaattori Globe Telecomin lisensioineen Hantro Multimedia Framework -pohjaisen videokamerasovelluksen. Globe Telecom käyttää Hantron video-teknologiaa tarjotessaan videoviestipalvelua asiakkailleen. Sopimuksen mukaan Globe Telecom tarjoaa ensimmäisenä operaattorina APAC- alueella uutta, innovatiivista palvelua, joka mahdollistaa videoviestien luomisen ja lähettämisen Hantron käänteentekevän teknologian avulla. Helmikuun 28. päivästä alkaen Globe Telecomin asiakkaat ovat voineet luoda videoleikkeitä puhelimellaan ja jakaa niitä muiden matkapuhelin- tai PC-käyttäjien kanssa. Tämä uusi palvelu vahvistaa Globe Telecomin strategiaa tarjota uuden sukupolven mobiilipalvelut ja innovaatiot viipymättä asiakkailleen. Hantro Multimedia Framework on kokonaisratkaisu, joka mahdollistaa erilaisten videosovellusten käyttöönoton valmiiden videokoodekkien ja protokollien avulla. Ratkaisu tukee sekä laite- että ohjelmistosovelluksia riippuen suorituskykyvaatimuksista, jotka vaihtelevat subQCIF-suoratoistosta kaksisuuntaiseen VGA-resoluutioiseen videoviestintään. "Hantro toimittaa Globe Telecomille ratkaisun, joka on sekä räätälöity että yksilöllinen. Hantron teknologian edut ovat nopea markkinoille tulo ja helppo käyttöönotto. Verkkoinvestointeja ei tarvita lainkaan - olemassaoleva verkko ja Hantron ohjelmisto mobiililaitteissa riittävät. Lisäetuna, johtuen standardipohjaisesta implementoinnista, sovelluksen käyttö ei rajoitu mobiililaitteiden väliseen viestintään, vaan videoleikkeitä voidaan myös katsoa PC-laitteissa", toteaa Ferdinand de la Cruz, Wireless Business Head, Globe Telecom. "Tämän innovatiivisen videoviestintäpalvelun avulla pystymme tarjoamaan asiakkaillemme todellisen edun; helpon ja monipuolisen ratkaisun videoviestintään." "Globe Telecomia voidaan onnitella videoviestinnän uranuurtajana APAC- alueella. Meille tämä sopimus Globe Telecomin kanssa on ylpeyden aihe", sanoo Hantron toimitusjohtaja Eero Kaikkonen. "Tämä yhteistyö on jälleen uusi todiste Hantro Multimedia Frameworkin joustavuudesta, joka on suunniteltu mahdollistamaan räätälöidyt ratkaisut operaattoreille, mobiililaitevalmistajille ja puolijohdevalmistajille." Lisätietoja: Tomitusjohtaja Eero Kaikkonen, Hantro Products Puh.: 08 8156 300 Email: eero.kaikkonen@hantro.com Hantrosta Hantro kehittää videoratkaisuja langattomiin päätelaitteisiin. Videokoodaukseen Hantro tarjoaa sekä ohjelmisto- että kovopohjaiset MPEG4- ja H.263-standardien mukaiset videokoodekit. Hantron tuotevalikoimaan kuuluu lisäksi sovellusohjelmistoja videotallennukseen, toistamiseen, videopuheluun, streamingiin ja messagingiin. Yrityksen tuotteet ovat avainasemassa päätelaite- ja puolijohdevalmistajien kehittäessä videon mahdollistavia akkukäyttöisiä loppukäyttäjätuotteita. Niitä ovat matkapuhelimet, digitaalikamerat, PDA-laitteet, PC-kamerat ja web-päätteet. Hantro perustettiin vuonna 1992 ja sen toimipisteet sijaitsevat Oulussa, Espoossa ja Saratogassa, Kaliforniassa sekä Tokiossa. Tällä hetkellä yritys työllistää yli 50 asiantuntijaa. Lisätietoja osoitteesta www.hantro.com About Globe Handyphone Globe Handyphone is currently the leader in digital mobile telecommunications in the Philippines, having pioneered the technology seven years ago. In keeping with its pioneering spirit, Globe Handyphone, has been known for introducing communications innovations and services that cater to the different needs of its consumers. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/28/20030428BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/28/20030428BIT00300/wkr0002.pdf