• Hantro/

Quanta Computer, Inc. valitsi Hantron teknologiatoimittajaksi ARM® 7-pohjaisten matkapuhelintensa videosovelluksiin.

Report this content

JULKAISTAVAKSI Quanta Computer, Inc. valitsi Hantron teknologiatoimittajaksi ARM® 7- pohjaisten matkapuhelintensa videosovelluksiin. Lehdistötiedote, Oulu, 16.6.2003 -- Johtava langattomien multimediaratkaisujen toimittaja, oululainen Hantro Products Oy, julkisti tänään Quanta Computer Inc.'in lisensioineen Hantro Multimedia Framework -pohjaisen videokamerasovelluksen myöhemmin tänä vuonna tuotettaviin matkapuhelimiin. "Päätös valita Hantro teknologiatoimittajaksi matkapuhelinsovelluksiimme oli helppo" sanoo Georges Boulloy, Senior Vice President/WBU Quanta Computer Inc. "Hantron erittäin tehokas ohjelmistopohjainen MPEG-4/H.263 koodekki mahdollistaa korkealuokkaisen videosovelluksen tarjoamisen kustannustehokkaisiin ARM® 7 -pohjaisiin laitteisiin." "Tämä lisenssisopimus Quantan kanssa on merkittävä askel Hantrolle nopeasti kasvavilla matkapuhelinten ODM-markkinoilla. Vahvistamme samalla asemaamme Taiwanin ja APAC-alueella" toteaa Hantron toimitusjohtaja Eero Kaikkonen. "Maailman suurimpana kannettavien PC- tietokoneiden ODM-valmistajana Quantalla on selkeä mahdollisuus tulla matkapuhelinten johtavaksi valmistajaksi ja Hantro on ylpeä partnerin roolistaan heidän kanssaan." Hantro Multimedia Framework on kokonaisratkaisu, joka mahdollistaa erilaisten videosovellusten käyttöönoton valmiiden videokoodekkien ja protokollien avulla. Ratkaisu tukee sekä laite- että ohjelmistosovelluksia riippuen suorituskykyvaatimuksista, jotka vaihtelevat subQCIF-suoratoistosta kaksisuuntaiseen VGA-resoluutioiseen videoviestintään. Hantrosta Hantro kehittää videoratkaisuja langattomiin päätelaitteisiin. Videokoodaukseen Hantro tarjoaa sekä ohjelmisto- että kovopohjaiset MPEG4- ja H.263-standardien mukaiset videokoodekit. Hantron tuotevalikoimaan kuuluu lisäksi sovellusohjelmistoja videotallennukseen, toistamiseen, videopuheluun, streamingiin ja messagingiin. Yrityksen tuotteet ovat avainasemassa päätelaite- ja puolijohdevalmistajien kehittäessä videon mahdollistavia akkukäyttöisiä loppukäyttäjätuotteita. Niitä ovat matkapuhelimet, digitaalikamerat, PDA-laitteet, PC-kamerat ja web-päätteet. Hantro perustettiin vuonna 1992 ja sen toimipisteet sijaitsevat Oulussa, Espoossa ja Saratogassa, Kaliforniassa sekä Tokiossa. Tällä hetkellä yritys työllistää yli 50 asiantuntijaa. Lisätietoja osoitteesta www.hantro.com Quantasta Quanta Computer on Taiwanin suurin kämmentietokoneiden valmistaja, joka suunnittelee ja valmistaa laitteita globaaleille brandeille , kuten Dell, Hewlett-Packard, Apple and Gateway. Quanta on myös maailmanlaajuisesti suurin kannettavien tietokoneiden valmistaja, valmistuslukumäärän mukaan mitattuna (vuonna 2002). Lisätietoja: Hantro Products Oy: Quanta Computer Inc.: Eero Kaikkonen Georges Boulloy President & CEO Senior Vice President, WBU Tel: +358 8 8156 300 Tel:+886-3-3272345 Email:eero.kaikkonen@hantro.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/16/20030616BIT00220/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/16/20030616BIT00220/wkr0002.pdf