• Hartwall/

Tiedotusvälineille 28.4.2004 Aura 120 vuotta ja Turku 775 vuotta - sen kunniaksi Hartwall tuo Aura-oluen takaisin markkinoille Hartwall tuo Aura-oluen takaisin markkinoille toukokuun lopussa. Markkinoille palaava Aura juhlistaa tänä vuonna 120 vuotta täyttävää Auraa sekä Turun 775-vuotisjuhlaa. Uusi Hartwall Aura on valmistettu alkuperäistä Auran reseptiä kunnioittaen. Aura saapuu markkinoille juhlistamaan tänä vuonna 120 vuotta täyttävää Auraa. Auran panimo perustettiin Turun Linnankadulle vuonna 1884 ja ensimmäiset Aura-oluet valmistuivat maaliskuussa 1885. Samalla Aura kunnioittaa myös Turun kaupungin 775-vuotisjuhlaa ja on mukana juhlavuoden tapahtumissa. "Aura-oluen paluu on upea asia Turulle ja koko seutukunnalle, se on mainio lisä 775-vuotisjuhlallisuuksiimme", Turun kaupungin yhteysjohtaja Mikko Lohikoski toteaa. Vahvasti turkulaisena oluena Aura on suunnattu ennen kaikkea Turun seudulle. "Aura on aina ollut turkulaisten oma olut. Nytkin Aura on suunnattu ennen kaikkea turkulaisille. Turun alueella tekemämme kuluttajatutkimuksen mukaan turkulaiset muistavat Auran hyvin ja monella liittyy olueen paljon nostalgiaa. Olutta on kaivattu, ja nyt turkulaiset saavat oman oluensa takaisin. Turun alueella Auraa päästään maistamaan toukokuun lopulla, muualla Suomessa tulevana syksynä", oluiden markkinointipäällikkö Walter Himanen Hartwallilta kertoo. Auran pohjana on Auran alkuperäinen resepti, jota on hieman mukautettu nykypäivän olutmakuun sopivaksi. Aura oli aikoinaan varsin vahvasti humaloitu olut, joten katkeroa on hieman laskettu. Oluiden katkerotaso on laskenut läpi linjan parin viime vuosikymmenen aikana. Aura on kuitenkin suosituimpiin keskioluisiin verrattuna katkerotasoltaan korkeimmasta päästä. "Aura on vaalea ja raikas lager-olut, jossa tuntuu Saazer- jaloaromihumalan antama miellyttävä humalan aromi. Maultaan Aura on raikkaan aromaattinen ja tasapainoinen", olutta kehittänyt panimomestari Peter Hartwall kertoo. Tuotetiedot Hartwall Aura III Kantavierre p-% 10,5 Katkero EBU 19 Väri EBC 8 Alkoholi til-% 4,5 Aura on myynnissä Lounais-Suomen alueen kaupoissa torstaista 27.5. alkaen. Muualle maahan Aura tulee myyntiin syyskuussa. Olutta myydään 0,33 litran lasipulloissa sekä yksittäin että 6-packissa. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=38600 Lisätietoja: Oy Hartwall Ab, markkinointipäällikkö Walter Himanen, walter.himanen@hartwall.fi, puh. (09) 540 2377 tai tiedottaja Tuija Kleimola, tuija.kleimola@hartwall.fi, puh. (09) 540 2595. Kuvat: http://kuvapankki.hartwall.fi Tuotekuvat / Aura ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/28/20040428BIT00220/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/28/20040428BIT00220/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/28/20040428BIT00220/bild.html Kuvia