Metsä Springille tehtyä Muoto-brändityö sai kansainvälisesti arvostetun alan tunnuksen ainoana suomalaisena toimistona

Kansainvälisesti alan vaativimpana design-alan kilpailuna tunnettu D&AD Awards palkitsi hasan & partners designin Metsä Springille tekemän Muoto-brändityön.

Muoto-brändityö palkittiin D&AD Awardsissa Wood Pencil -palkinnolla. Hasan & partners designin tekemä työ palkittiin ainoana suomalaisen toimiston tekemänä työnä. Edellisen kerran suomalaisen toimiston työ on palkittu D&AD Awardsissa vuonna 2021. Muoto-brändityön palkinto on ensimmäinen kerta, kun suomalaisen toimiston työ palkitaan identiteettiin keskittyvässä sarjassa.

– Kyseessä on design-alan arvostetuin kilpailu, ja samalla vaikein voittaa. Tämä on erinomainen osoitus hasan & partnersin tasosta mestareiden liigassa piirisarjan sijaan, hasan & partnersin toimitusjohtaja Riku Vassinen summaa.

Onnistuimme löytämään Muoto-brändille erottuvan muotokielen, jossa yhdistyy metsien luonnollinen raaka-aine ja teollinen lopputuote. Visuaalisen kommunikaation yksinkertainen ja selkeä kerronta saa kokonaisuuden toimimaan. Projektin lopputuloksessa näkyy vahva yhteisymmärrys asiakkaan pitkäaikaisista tavoitteista, aivan alusta pitäen, kertoo Design Director Joseph Bayne.

Eva Kiviranta
Senior Communications Consultant, hasan & partners /