Stinde Mäkinen siirtyy hasan & co:lle tiivistämään toimiston ja brändien yhteistyötä – “Ostopäätös tehdään ensin sydämellä, vasta sitten Googlella”

Sanoman B2B-myynnistä ja suurimmista asiakkaista vastannut Stinde Mäkinen siirtyy hasan-ryhmään marraskuussa. Tehtävässään Mäkinen yhdistää laajamittaisen kokemuksensa myynnistä, markkinoinnista ja suomalaisista mainostajista hasan-ryhmän monipuoliseen tarjoamaan.

Lähes 25 vuotta suomalaisen markkinoinnin ja myynnin parissa työtä tehneelle Stinde Mäkiselle siirtyminen luovaan toimistoon on siintänyt tulevaisuuden haaveissa jo pidempään. Haaveesta tulee totta marraskuun puolivälissä, kun Mäkinen siirtyy hasan-ryhmään liiketoimintajohtajaksi.

– hasan-ryhmän osaaminen ja monet hasanlaiset ovat tuttuja työurani varrelta, ja odotan innolla että pääsen hyödyntämään kokemustani ja verkostojani asiakkaidemme onnistumisen varmistamiseksi. Toki tämä on myös hieno mahdollisuus oppia uutta. Hasanissa kiinnostaa erityisesti hyvin suunniteltu tarjooma asiakkaidemme liiketoiminnan kasvattamiseen ja aitoon kumppanuuteen. Suomen toimistokentässä meillä on yhtenä harvojen toimistojen joukossa mahdollisuus ottaa tämä rooli, Stinde Mäkinen summaa.

Hasan-ryhmään siirtyy Mäkisen myötä sekä pitkän linjan kokemusta, että monipuolista osaamista toimialalta.

– Se, että Stinde tulee meille töihin, on hasanille hyvä uutinen. Mutta asiakkaillemme se on erinomainen uutinen. Jatkossa he pääsevät hyötymään Stinden pitkän linjan ymmärryksestä suomalaisen median, markkinoinnin ja mainonnan tekemisen ympärillä. Puhumattakaan siitä, että Stinde on huomattavan mukava ja energinen työkaveri, toteaa hasan-ryhmän kaupallinen johtaja Antti Kiukas.

Suomalaiseen markkinointiin tarvitaan lisää pitkän tähtäimen vaikuttavia tekoja välttämättömien pikavoittojen rinnalle

Mäkinen tuntee suomalaisen markkinoijan mielenmaiseman haaveineen ja huolineen.

– Olemme kansana tavoiteorientoituneita, ja eurotavoitteista johtuvat paineet ohjaavat katseet usein pitkän pelin sijaan nopeisiin voittoihin. Ostopäätös kuitenkin tehdään ensin sydämellä, vasta sitten Googlella. Siksi tavoitteissa ja toimenpiteissä pitäisi katsoa myös konversiota pidemmälle, tuumaa Mäkinen.

Viestitulvassa erottautuminen vaatii sekä vahvaa luovaa osaamista, että poikkeuksellisen suhteen kohderyhmään.

– Halutusta kohderyhmästä tulee markkinoijan tietää yhä tarkemmin mistä heidät tavoittaa ja mikä heihin vaikuttaa. Luovuudella on iso merkitys siinä miten viesti menee perille. Ilman hyvää ideaa ja konseptia ei isollakaan rahamäärällä voi taata toivottuja tuloksia, sillä intohimoton

tekeminen ilman kohderyhmäymmärrystä saa aikaan vain kallista kohinaa. Tähän haasteeseen hasan-ryhmän osaamisella pystytään tarjoamaan erinomaisia ratkaisuja, Mäkinen toteaa.

Eva Kiviranta

Senior Communications Consultant, hasan & partners