– kilpailu saavuttanut arvostetun aseman suomalaisessa taidemaailmassa

Espoo, 4.1.2010 - Valtakunnallinen Nuoren kuvataiteen kilpailu 2010 - The Art of Basware käynnistyi 1.1.2010. Nuorten kuvataiteilijoiden keskuudessa laajaa suosiota saavuttaneeseen taidekilpailuun osallistui vuonna 2009 ennätykselliset 682 teosta 245 kilpailijalta. Taidekilpailu on avoin alle 30-vuotiaille kuvataitelijoille, ja sen taustavoimana on ohjelmistoyhtiö Basware Oyj. Vuoden 2010 kilpailun teemana on Transparency - läpinäkyvyys.

Nuoret kuvataiteilijat voivat osallistua kilpailuun 1.1.- 18.4.2010, jonka jälkeen alkaa töiden arviointivaihe. Töiden arvioinnissa on mukana edustajia muun muassa Suomen taidemaalariliitosta. Nuoren kuvataiteen kilpailu 2010 huipentuu 25.5.2010 järjestettävään palkintojenjakotilaisuuteen ja myyntinäyttelyn avajaisiin Sanomatalon Mediatorilla Helsingissä. Kilpailun tukija Basware Oyj lunastaa voittajateoksen kokoelmiinsa 3 000 eurolla. ”Nuoren kuvataiteen kilpailun suosio ja teosten laatu on kasvanut vuosi vuodelta. Kilpailusta on kymmenessä vuodessa tullut arvostettu taidekilpailu suomalaisessa taidemaailmassa. Se tarjoaa nuorille kuvataiteilijoille hienon mahdollisuuden saada omia töitään esille. Haluamme rohkaista ja tukea nuoria kuvataiteilijoita kehittämään omaa osaamistaan siirryttäessä uudelle vuosikymmenelle”, kertoo johtaja Jukka Virkkunen Baswarelta. Nuoren kuvataiteen kilpailun 2009 voitti 23-vuotias helsinkiläinen Sara Pathirane teoksellaan TILA1: Liikkeellä kohti maisemaa. Kilpailu järjestetään vuonna 2010 yhdettätoista kertaa. Aiempien vuosien parhaat teokset ja tarkat osallistumisohjeet löydät osoitteesta www.basware.fi/art. Facebookissa on kilpailuun liittyvä oma sosiaalinen yhteisö nimellä Nuoren kuvataiteen kilpailu – The Art of Basware. Lisätietoja: Jukka Virkkunen, johtaja, Basware Oyj, p. +358 50 67 047, jukka.virkkunen@basware.com Basware Basware on hankinnasta maksuun -ratkaisujen sekä taloushallinnon ohjelmistojen johtava toimittaja. Yli 850 000 käyttäjää yli 50 maassa käyttää Baswaren ohjelmistoja talousprosessiensa automatisoimiseen. Ohjelmistot tehostavat prosesseja sekä parantavat niiden läpinäkyvyyttä ja säännöstenmukaisuutta. Baswaren liikevaihto vuonna 2008 oli 86 miljoonaa euroa. Basware on perustettu vuonna 1985 ja sen osake noteerataan Helsingin Pörssissä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sillä on seitsemän tytäryhtiötä Euroopassa ja yksi Yhdysvalloissa. www.basware.fi