Aktiivisella yrittäjällä on McDonald’s-toiminta verissään

Vuoden 2010 McDonald’s-yrittäjäksi on valittu Ari Taivalsaari. Jyväskyläläinen Taivalsaari on toiminut McDonald’s-yrittäjänä yli kaksitoista vuotta – ja jo toisessa sukupolvessa. Hän omistaa kaikkiaan kuusi McDonald’s-ravintolaa ja toimii myös ketjun EU-tason verkostoissa. Tunnustuksensa aktiivinen yrittäjä omistaa henkilökunnalleen.

Vuoden Yrittäjä valitaan yhteensä kuudentoista suomalaisen McDonald’s-yrittäjän joukosta. Valinnassa huomioidaan muun muassa henkilökunnan ja esimiesten tyytyväisyys, asiakasmäärän ja myynnin vertailukelpoinen kasvu sekä palvelun laatu ja ravintoloiden siisteys.

Vuoden Yrittäjäksi 2010 valittu Ari Taivalsaari on McDonald’s-yrittäjä jo toisessa sukupolvessa. Hänellä on pitkä, kahdentoista vuoden kokemus McDonald’s-yrittäjyydestä.

Valintaperusteluissa Taivalsaarta kiitetään vahvasta sitoutumisesta McDonald’siin sekä siitä, että hän on aktiivisesti kehittänyt liiketoimintaansa. Tällä hetkellä Taivalsaari omistaa Jyväskylän, Kuopion ja Joensuun kuusi McDonald’s-ravintolaa, joissa työskentelee yhteensä 220 henkilöä. Ravintoloiden yhteenlaskettu liikevaihto on 11 miljoonaa euroa. Taivalsaari on myös toiminut vuosia Suomen edustajana Euroopan McDonald's -yrittäjien yhteisössä.

Tunnustus koko henkilökunnalle

Taivalsaari kokee saamansa yrittäjätunnustuksen tulleen pitkäjänteisestä työstä koko hänen ravintoloittensa henkilökunnalle.

- Yritämme tehdä kaikkemme niin asiakkaiden kuin henkilökunnan viihtymiseksi. Meillä on edelleen työntekijöitä isäni ensimmäisen ravintolan avauksen ajoilta. Heillä, kuten minulla, on jo yli 17 vuoden McDonald's-ura takanaan. Se tuo työhön kokemusta ja näkemystä, Taivalsaari sanoo.

Taivalsaari tiesi jo nuorena haluavansa toimia yrittäjänä.

- Olen unelma-ammatissani. Tämä työ ei ole yksinäistä puurtamista, vaan ympärillä on paljon ihmisiä. Päivittäinen ja pidempiaikainen onnistuminen riippuu kaikista.

Tänä vuonna Taivalsaaren suunnitelmissa on muun muassa jatkaa ravintolailmeiden uusimista. Joensuun ravintolasali uusitaan tammikuussa ja keväällä tuoreen ilmeen saavat myös ravintolan ulkoalueet ja terassi. Ulkoalueet on määrä uudistaa myös Kuopion Tehdaskadun ja Jyväskylän Tourulan ravintoloissa.

Yrittäjä
Ari Taivalsaari
Puh: 040 715 9900
Sähköposti: ari.taivalsaari@fi.mcd.com