Amadeuksen lentosisällön kehitys jatkuu vahvana

Helsinki, 14.11.2011: Matka-alan johtava teknologiakumppani Amadeus on solminut merkittävät sisältösopimukset American Airlines ja United Airlines -lentoyhtiöiden kanssa lentotuotteiden jakelusta. Sopimukset varmistavat, että lentoyhtiöt ovat jatkossakin saatavina Amadeus-järjestelmän kautta laajimmalla Full Content -tasolla. Tämä tuo reaaliaikaiset tiedot lentoyhtiöiden hinnoista, aikatauluista ja paikkatilanteesta matkatoimistojen saataville. Uusia toimijoita Amadeus-jakelussa ovat lisäksi Flybe, Copterline ja Airlink -yhtiöt.

”Suomessa kattavuutemme on erinomaisella tasolla. Tärkeimmät lentoyhtiöt Finnairista Norwegianiin ovat Full Content -sopimuksen piirissä. Hyvä kattavuutemme myös halpalentoyhtiöissä kertoo siitä, kuinka vahva kanava matkatoimistomyynti ja GDS-jakelu on”, kertoo Amadeus Finlandin markkinointijohtaja Aleksi Issakainen.

”Vain varmistamalla kattavan tarjooman sekä parhaat hinnat jakelussamme, ja tarjoamalla laadukkaat myyntiratkaisut asiakkaidemme käyttöön, varmistamme matkatoimistoasiakkaidemme kilpailukyvyn. Liikematkustukselle tämä tarkoittaa kustannustehokasta ja hallittua matkustuksen prosessia.”

Amadeuksen sisältösopimukset ja ratkaisut takaavat matkatoimistoille täyden saatavuuden lentoyhtiöiden aikatauluihin, hintoihin ja paikkatilanteeseen. Lähes koko Suomen markkinan kattavat 20 varatuinta lentoyhtiötä ovat tarjonnassa tosiaikaisesti, ja jopa 95 prosentilla näistä kaikki hinnat ovat saatavilla Amadeus-järjestelmässä.

Aleksi Issakainen, markkinointijohtaja

Amadeus Finland Oy

e-mail: aleksi.issakainen(@)amadeus.fi

Amadeus on johtava matkateollisuuden teknologiakumppani. Asiakkaitamme ovat matkatuottajat (lentoyhtiöt, hotellit, rautatieyhtiöt, laivayhtiöt), matkapalveluiden myyjät (matkatoimistot) sekä matkapalveluiden ostajat (yritykset ja yksityiset matkustajat). Amadeuksen päätoimipaikat ovat Madridissa, Espanjassa (yrityksen päämaja sekä markkinointi), Nizzassa, Ranskassa (tuotekehitys) sekä Erdingissä, Saksassa (datakeskus). Amadeuksella on toimintaa 195 maassa. Vuonna 2010 yrityksen liikevaihto oli 2 683 miljoonaa euroa. Yritys työllistää 10 130 henkilöä.
www.amadeus.com

Amadeus Finland Oy on suomalaisen matkailualan teknologiapartneri ja osa Amadeuksen maailmanlaajuista myyntiorganisaatiota.
www.amadeus.fi