Amadeuksen online-matkavaraustyökalut valloittivat Venäjän Microsoftin

Helsinki, 29.6.2012: Yrityksille suunnattu matkavaraustyökalu Amadeus e-Travel Management otettiin käyttöön Microsoftin Venäjän yksikössä viime vuoden marraskuussa ja se on saavuttanut peräti 53 prosentin käyttöasteen tämän vuoden huhtikuuhun mennessä. Microsoft suunnittelee monistavansa Saksan ja Ranskan markkinoilla jo saavutetun menestyksen myös Venäjälle.

Amadeus ja Microsoft ovat toteuttaneet ensimmäisen yhteisen suuren luokan projektinsa Venäjällä. Online-työkalun käyttöönottoprojektin myötä Microsoftin Venäjän yksiköiden käyttöön saatiin Amadeuksen e-Travel Management -ratkaisu, joka helpottaa merkittävästi yritysten matkavarausprosessia tarjoamalla yhden työkalun koko prosessin hallintaan. Kustannuksia vähentävä ja yritysmatkustuksen kokonaisvaltaista kontrollia parantava ratkaisu on jo yli 5200 yrityksen käytössä 59 markkina-alueella.

Microsoftilla on aikaisempaa kokemusta Amadeuksen e-Travel Managementin menestyksekkäästä käyttöönotosta 15 EMEA-alueen markkinoilla. Työkalu on levinnyt nopeasti Microsoftin toimistojen laajamittaiseen käyttöön sekä läntisessä että pohjoisessa Euroopassa. Esimerkiksi Saksassa, jossa ratkaisu on laajalti käytössä, käyttöaste on kasvanut 62 prosentista 85 prosenttiin kolmen vuoden aikana. Ranskassa on samalla aikavälillä noustu nollatilanteesta 82 prosenttiin.

”Haluamme tarjota asiakkaillemme markkinoiden parasta matkateollisuuden teknologiaa sekä konsultointia. Lähdimme innolla mukaan Microsoftin hankkeeseen, jonka tarkoituksena oli laajentaa yhteistyötämme uusille alueille. Olemme jo saavuttaneet ratkaisulle vahvan kasvun Ranskassa ja Saksassa ja on hienoa nähdä sama suuntaus nyt myös Venäjällä jo ensimmäisien kuukausien aikana. Markkinatuntemuksemme, kokemuksemme ja globaali läsnäolomme sekä liiketoimintakriittisen ratkaisumme kyky tukea Microsoft Venäjän matkahallinnon tehostamista auttaa asiakastamme saavuttamaan entistäkin paremman tuoton investoinneille”, kertoo Albert Pozo, Amadeuksen VP Multinational Business & Corporate Travel.

Venäjän Microsoftin tavoitteena on saada työkalu kaikkien 1400 työntekijänsä käyttöön. Viime vuoden marraskuussa käyttöön otettu ratkaisu on saavuttanut 53 prosentin käyttöasteen vain puolessa vuodessa. Näin ollen Venäjän markkina-alue on hyvässä vauhdissa saavuttaakseen tavoitteena olevan 40 prosentin kokonaiskäyttöasteen tämän vuoden loppuun mennessä. Laajennettu yhteistyö merkitsee sitä, että Microsoft Venäjä hyötyy yhtenäisestä teknologiasta ja matkahallinnosta Microsoft EMEA:n strategian mukaisesti. Projekti toteutetaan Amadeuksen ja Microsoftin käyttämän asiantuntevan matkatoimiston yhteistyönä.

”Saksan ja Ranskan markkinoilla saavutetun huiman suosion myötä oli loogista ja järkevää laajentaa yhteistyömme myös Venäjälle. Yhteisen asiantuntemuksemme ja osaamisemme myötä Amadeus pystyi tarjoamaan meille online-työkaluun tarvittavat toiminnallisuudet sekä yhtenäisen kokonaistarjoaman”, kertoo Microsoftin Travel Category Manager Olive Kavanagh.

Aleksi Issakainen, markkinointijohtaja

Amadeus Finland Oy

e-mail: aleksi.issakainen(@)amadeus.fi

Amadeus on johtava matkateollisuuden teknologiakumppani. Asiakkaitamme ovat matkatuottajat (lentoyhtiöt, hotellit, rautatieyhtiöt, laivayhtiöt), matkapalveluiden myyjät (matkatoimistot) sekä matkapalveluiden ostajat (yritykset ja yksityiset matkustajat). Amadeuksen päätoimipaikat ovat Madridissa, Espanjassa (yrityksen päämaja sekä markkinointi), Nizzassa, Ranskassa (tuotekehitys) sekä Erdingissä, Saksassa (datakeskus). Amadeuksella on toimintaa 195 maassa. Vuonna 2010 yrityksen liikevaihto oli 2 683 miljoonaa euroa. Yritys työllistää 10 130 henkilöä.
www.amadeus.com

Amadeus Finland Oy on suomalaisen matkailualan teknologiapartneri ja osa Amadeuksen maailmanlaajuista myyntiorganisaatiota.
www.amadeus.fi