Amadeus ja VR toivat yhdessä junavaraamisen yritysten itsevarausjärjestelmään

30.8.2012 - Junamatkustuksen merkitys osana liikematkustusta kasvaa tasaisesti ja erityisesti Helsinki-Pietari -reitti Allegrolla on osoittautunut todelliseksi menestykseksi. VR:n myyntiratkaisu-uudistuksen vanavedessä myös Suomen laajimmin käytetty yritysten matkavaraustyökalu Amadeus e-Travel Management tuo junavaraamisen yritysten saataville.

VR-ratkaisun integrointi Amadeuksen e-Travel Management-järjestelmään tuo liikematkatoimistojen yritysasiakkaille junat varattavaksi samalla työkalulla, johon merkittävä osa Suomessa toimivista yrityksistä sekä julkishallinnon organisaatioista keskittää matkavarauksensa. Ratkaisun etuna matkustajalle on, että tehdyt junavaraukset näkyvät samassa varauksessa lentojen ja hotellien kanssa, eikä matkustajalla ole tarvetta tunnistautua eri palveluihin varauksia tehdäkseen. Integraation ansiosta VR-varaukselle ei myöskään tarvitse erikseen syöttää omia henkilötietoja, vaan ne saadaan suoraan itsevaraustyökalusta. Maksaminen hoituu yrityksen valitsemalla tavalla, esimerkiksi luottokorttiyhtiön matkatilillä. Tämä tarjoaa mahdollisuuden varausten siirtoon matkalaskulle ja edelleen raportointiin.

Matkustusmukavuuden ja -turvallisuuden kannalta on hyvä myös tiedostaa, että kun varaus kokonaisuudessaan on tehty yhdestä kanavasta, on matkustaja muun muassa matkatoimiston mobiilipalveluiden tavoitettavissa.

Älykäs integraatio takaa, että Amadeus-ratkaisu pysyy tosiaikaisesti mukana kaikissa muutoksissa samalla kun VR-palvelu kehittyy dynaamisena verkkopalveluna liiketoiminnan tarpeiden ja uusien palveluiden tahdissa. Tämän ansiosta VR:n palvelumuutokset eivät aiheuta Amadeuksella palvelukatkoksia uusien kehitysprojektien aikana. Amadeus ja VR ovat myös sitoutuneet kehittämään yhteistä ratkaisua yritysten tarpeiden mukaisesti tulevaisuudessa.

Amadeus e-Travel Management ja VR-junavaraus ovat saatavilla osana matkatoimistojen palvelukokonaisuutta kaikille Suomessa toimiville yrityksille syksyn 2012 aikana.

Lisätietoja hankkeesta antavat:

Hanna Sillanpää, Online Portfolio Manager, Amadeus Finland Oy, hanna.sillanpaa@amadeus.fi

Minna Korhonen, myyntiryhmän päällikkö, VR-Yhtymä Oy, Matkustajaliikenne, minna.korhonen@vr.fi