Are Oy laajentaa toimintaansa Turussa korjausrakentamisen palveluihin

Turun Rakennustiimi Oy Aren omistukseen

Suomen johtaviin urakointi- ja kiinteistöpalveluyrityksiin lukeutuva Are Oy vahvistaa toimintaansa Turun talousalueella ostamalla Turun Rakennustiimi Oy:n rakennusliiketoiminnan. Liiketoimintakaupalla yritys täydentää valtakunnallista korjausrakentamisen palveluverkkoaan. Liiketoimintakauppa astuu voimaan välittömästi. ”Korjausrakentamisessa on lähivuosina nähtävissä entistä voimakkaampaa kysynnän kasvua. Aressa Korjausrakentamisen palvelut -liiketoimintayksikön palveluja on kehitetty ja toimintaa kasvatettu valtakunnalliseksi pitkäjänteisesti vastaamaan tähän kysyntään” sanoo Arto Turkulainen, Aren Korjausrakentamisen palveluiden liiketoimintajohtaja. Turun Rakennustiimi Oy on keskittynyt liike-, toimisto-, teollisuus- ja asuinrakennusten muutos- ja korjaustöihin. Viime vuosina yritys on tehnyt muun muassa asuntojen linjasaneerauksia, julkisten rakennusten peruskorjauksia sekä toimisto- ja liiketilojen rakennus- ja laajennustöitä. Turun Rakennustiimi on perustettu vuonna 1997, ja sen liikevaihto on noin 6 milj. euroa. Yrityksessä työskentelevät 42 henkilöä, mukaan lukien liiketoimintakaupan allekirjoittaneet omistajat, siirtyvät vanhoina työntekijöinä Are Oy:n palvelukseen. ”Olen iloinen, että henkilökunta siirtyy osaavaan ja tunnettuun yritykseen, jossa heidän ammattitaitoaan arvostetaan ja liiketoimintaa jatketaan ja kehitetään edelleen”, sanoo Turun Rakennustiimin toimitusjohtajana työskennellyt Jarmo Niitynpää. Arelaisten osaaminen kattaa kiinteistön koko eliniän Liiketoimintakaupan jälkeen Are Oy palvelee Turun seudun asiakkaita korjausrakentamisessa, mikä laajentaa yrityksen urakointi- ja kiinteistöpalvelujen tarjontaa alueella merkittävästi. Jo ennen yrityskauppaa Aren Turun asiakkaiden kanssa työskenteli noin 100 talotekniikan ja kiinteistöpalveluiden ammattilaista. Turun aluetoimiston palvelualueeseen kuuluvat Turun lisäksi Porin, Rauman, Raision ja Salon alueen palvelut. Liiketoimintakauppa on osa Aren korjausrakentamisen palveluiden kasvustrategiaa. Vuonna 2008 Are osti rakennusliike Pelkosen Jyväskylästä sekä eri puolilla maata toimineen Lujapalvelujen kunnossapito- ja korjausrakentamisen palvelut. Lisäksi viime vuoden 2008 lopussa Aren korjausrakentamiseen erikoistuneet tytäryhtiöt Putki-Sampo Oy, Rakennus-Are Oy ja Rakennusliike R Helander Oy sulautuivat emoyhtiöön. Lisätietoja antavat Arto Turkulainen, liiketoimintajohtaja, Are Oy, puh. 040 300 5730 ja Timo Vauhkonen, aluejohtaja, Are Oy, Turku, puh. 040 300 5292 Are Oy - www.are.fi