Are peruskorjaa energiatehokkaasti Ilmarisen asuinkerrostalon

Are Oy on tehnyt sopimuksen Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen omistaman As Oy Helsingin Hanuripolku 4-6:n sisäpuolisesta peruskorjauksesta. Sopimus tuli voimaan toukokuussa 2010, ja työt valmistuvat vuoden 2011 loppuun mennessä. Are toimii kohteessa projektinjohtourakoitsijana. Myös hankkeen muut kumppanit on jo pääosin valittu.

As Oy Helsingin Hanuripolku 4-6 koostuu kahdesta asuinkerrostalosta, jotka ovat laajuudeltaan 13 485 neliömetriä. Huoneistoja on ennen remonttia 142 kpl ja remontin jälkeen 161 kpl. Hanke sisältää kaikkien huoneistojen talotekniikan ja pintojen täydellisen uusimisen, ja osaan huoneistoista tehdään muutoksia myös tilaratkaisuihin.

Kiinteistöön tehdään lisäksi merkittäviä energiatehokkuutta parantavia toimenpiteitä, kuten esim. keskitetty koneellinen, lämmön talteen ottava ilmanvaihto. Tämän tavoitteena on parantaa merkittävästi asuntoyhtiön energiatehokkuutta.

”Aren vahvuuksina olivat vankka kokemus asuinkerrostalojen saneerauksista sekä osaaminen erityisesti talotekniikan ratkaisujen tuottajana”, kertoo liiketoimintajohtaja Arto Turkulainen Are Oy:stä.

”Valintaamme vaikuttivat hyvät kokemukset Aren kokonaisvaltaisesta perusparannusten hoitamisesta, yhtiön vahva talotekninen tausta ja osaaminen energiatehokkaiden ratkaisujen toteuttajana”, toteaa puolestaan Ilmarisen rakennuttajapäällikkö Niina Nurminen.

Are Oy Korjausrakentamisen palvelut, liiketoimintajohtaja Arto Turkulainen, puh. 040 300 5730
Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen, rakennuttajapäällikkö Niina Nurminen, puh. 050 5747491

Ilmarinen on työeläkevakuuttamiseen erikoistunut keskinäinen eläkevakuutusyhtiö, jonka vastuulla on yli 800 000 henkilön eläketurva. Yhtiön kiinteistösijoitus-omaisuuden arvo on noin 2,6 miljardia euroa, ja sen laajuus on yli miljoona neliömetriä. Ilmarisen kiinteistösijoituksiin kuuluu reilut 4 500 asuntoa ja noin 75 liike-, toimisto-, varasto- ja muuta kiinteistöä. Merkittävä osa yhtiön kiinteistöistä sijaitsee pääkaupunkiseudulla ja muiden kasvukeskusten keskeisillä paikoilla. Lisätiedot: www.ilmarinen.fi