Are sähköistää länsimetron tunnelit

Länsimetro Oy valitsi Aren rataosuuden sähkötöistä vastaavaksi urakoitsijaksi Suomen suurimpaan infrastruktuurihankkeeseen. Työt alkavat heti ja valmistuvat vuonna 2015.

Länsimetro jatkaa pääkaupunkiseudun metroliikennettä Ruoholahdesta Lauttasaaren kautta Espooseen, Matinkylään. Valmistuttuaan länsimetro kuljettaa yli 100 000 matkustajaa päivässä. Tuhansia ihmisiä työllistävä Suomen suurin infrastruktuurihanke käsittää seitsemän uutta asemaa ja kaksi lähes 14 kilometrin pituista tunnelia.

Are vastaa Ruoholahdesta Matinkylään ulottuvan 13,6 km pitkän rataosuuden sähkötöiden projektinhallinnasta ja suunnittelusta. Urakka pitää sisällään maanalaisten tunnelien sähkökaapeloinnin, valaistuksen ja turvajärjestelmät sekä varajärjestelmien kaapeloinnin.

Maan alla toteutettava mittava urakka edellyttää erityisen vahvaa projektinhallintaosaamista.

Arella on vankka kokemus maan alle toteutetuista vaativista sähköurakoista. Arelle on rakentunut myös vahva alihankkijaverkosto, jonka kanssa projektit voidaan toteuttaa laadukkaasti joustavassa yhteistyössä.

"Länsimetron sähköurakassa voimme yhdistää vahvan teknisen osaamisemme ja erikoisprojekteissa kertyneen projektinjohtokokemuksemme", sanoo Aren liiketoimintajohtaja Pepe Perkiö.

Are Oy, Pepe Perkiö, liiketoimintajohtaja, puh. 040 300 5553

Are Oy on vahva ja edistyksellinen talotekniikkatalo, joka tarjoaa kiinteistön koko elinkaaren kattavia urakointi-, kiinteistö- ja korjausrakentamisen palveluita. Are Oy on lähes satavuotias perheyhtiö ja osa Onvest-konsernia. Are-konserni työllistää 1 500 ammattilaista Suomessa ja Venäjällä. www.are.fi

Avainsanat: