Are tekee Valion uuden herajauheita valmistavan jauhetehtaan putkityöt

Are on sopinut Valion kanssa Lapinlahdelle rakennettavan uuden herajauhetehtaan putkitöistä. Tehdasrakennus yhdistetään alueen muihin rakennuksiin putkitunnelilla, jonka kautta kulkevista putkista osan rakentaminen kuuluu myös urakkaan. Projekti alkaa maaliskuussa ja valmistuu vuoden 2013 lopussa.

Valio on keskittynyt korkealaatuisten, lastenruokien raaka-aineena käytettävien vähämineraalisten Valio Demi™ -erikoisherajauheiden kehittämiseen ja valmistamiseen. Näiden tuotteiden kysyntä ja laatuvaatimukset kasvavat etenkin Kiinassa ja muualla Kauko-Idässä. Tämän vuoksi Lapinlahdelle on päätetty rakentaa uusi tuotantolaitos, jossa valmistettavat Valio Demi™ -jauheet täyttävät vaativimpienkin lastenruoka-asiakkaiden laatuvaatimukset myös tulevaisuudessa. Uudessa tuotantolaitoksessa on kiinnitetty erityistä huomiota myös tehokkaaseen energian ja veden käyttöön, mikä alentaa syntyvän jäteveden määrää.

”Tämä vaativa projekti edellyttää kumppaneiltamme vahvoja resursseja ja osaamista. Are on valtakunnallisen tason toimija, joka täyttää nämä vaatimukset ja vastaa toiveisiimme”, sanoo projektin johtaja Antero Ylitalo Valiolta.

Mittava urakka on Arelle merkittävä kohde, joka vaatii erityistä teknistä tarkkuutta ja uusien tekniikoiden käyttöönottoa. Elintarviketehtaan korkeat hygieniavaatimukset edellyttävät mm. automaattihitsauskoneen käyttöä.

”Toteutamme Lapinlahden tehtaalle kaikki talotekniikan vaatimat putkityöt, jotka osin tukevat tuotantoprosessin eri vaiheita, mikä tekee urakasta paitsi haastavan myös erityisen mielenkiintoisen”, sanoo Aren liiketoimintajohtaja Pepe Perkiö.

Are Oy, Pepe Perkiö, liiketoimintajohtaja, puh. 040 300 5553

Valio Oy, Antero Ylitalo, projektin johtaja, puh. 050 384 0482

Are Oy on vahva ja edistyksellinen talotekniikkatalo, joka tarjoaa kiinteistön koko elinkaaren kattavia urakointi-, kiinteistö- ja korjausrakentamisen palveluita. Are Oy on lähes satavuotias perheyhtiö ja osa Onvest-konsernia. Are-konserni työllistää 1 500 ammattilaista Suomessa ja Venäjällä. www.are.fi