Are toteuttaa Kuopion Alatorin pysäköintihallin putkityöt

Kuopion Pysäköinti Oy on valinnut Aren toteuttamaan Kuopion keskustaan rakennettavan kauppakäytävä Alatorin pysäköintihallin putkityöt. Työt ovat jo käynnissä ja valmistuvat 2013 maaliskuussa. Are vastaa Alatorin pysäköintihallin putkitöiden projektinhallinnasta.

– Kuopion Alatorin putkiurakassa voimme yhdistää vahvan teknisen osaamisemme ja projektikokemuksemme. Kuopion Pysäköinti Oy valitsi Aren urakan toteuttajaksi näiden vahvuuksien sekä parhaiten hinnoitellun tarjouksen ansiosta, kertoo Aren aluepäällikkö Markku Mäkinen.

Alatorin projekti on osa laajaa kehittämishanketta, joilla Kuopion keskustasta halutaan tehdä houkuttelevampi ja paremmin saavutettava. Kevääksi 2013 valmistuvaan pysäköintilaitokseen rakennetaan uusia yhteyksiä torin ympärillä oleviin kauppakeskuksiin ja laajennuksen jälkeen pysäköintipaikkoja on yhteensä 1 350.

Suuri urakka Kuopion vilkkaimpiin kuuluvalla alueella asettaa erityisvaatimuksia töiden toteuttamiselle. Ympäröivän liikenteen lisäksi on huomioitava kävelykeskustan lukuisten kauppakorttelien ja kauppahallin toiminta.

– Kohteen sijainti ja sen läheisyydessä sijaitsevat liikkeet tekevät projektista erityisen haastavan. Kaikki toimintamme tähtää mahdollisimman sujuvaan toimintaan liikkeiden ja kauppahallin kannalta, sanoo Mäkinen.

Lisätietoja: Are Oy, aluepäällikkö Markku Mäkinen, puh. 040 300 5219

Avainsanat: