Are toteuttaa Serlachius-museo Göstan laajennusosan sähköurakan

Gösta Serlachiuksen taidesäätiö on valinnut Aren toteuttamaan Serlachius-museo Göstan laajennusosan sähköurakan. Työt alkavat keväällä 2013 ja valmistuvat 2014 huhtikuussa.

Vuonna 1945 avatun Serlachius-museo Göstan kokoelmiin kuuluu lukuisia Suomen taidehistorian kehityksen kannalta keskeisiä taideteoksia. Joenniemen kartanon yhteyteen nousee uusi, puistoa mukaileva 5 100 neliön laajuinen puurakennus, jonne museon pääsisäänkäynti siirretään. Uudisrakennus viisinkertaistaa Gösta-museon tilat ja nostaa museon toiminnan uudelle tasolle.

-          Serlachius-museo Göstan kaikki urakoitsijat ovat läheltä rakennuskohdetta ja sähköurakoitsijaksi on valittu Aren Jyväskylän toimisto. Rakennuttajakonsulttimme Pöyry CM Oy:n paikallistuntemus oli ratkaisevassa asemassa sähköurakoitsijan lopullisessa valinnassa. Are teki urakasta kilpailukykyisen tarjouksen. Pitkä historia ja hyvä maine painoivat myös vaakakuppia Aren eduksi, kertoo Gösta Serlachiuksen taidesäätiön talous- ja hallintojohtaja Juha Roponen.

Museon laajennukseen tulee näyttely- ja toimistotilojen lisäksi juhlasali, ravintolatilat ja museokauppa. Laajennuksen myötä museoon tulee myös teknistä tilaa ja konservointitilat. Laajennus kytkeytyy vanhaan Joenniemen kartanoon katetulla yhdyskäytävällä, jota pitkin kävijät voivat siirtyä rakennuksesta toiseen.

Arella on ansaittu maine vaativien projektien laadukkaasta toteuttamisesta.

-          Kohteen ja työn laatu tekevät urakasta harvinaisen haastavan. Gösta-museossa säilytetään upeaa taidetta ja sähköurakka vaatii asentajiltamme poikkeuksellista huolellisuutta. Koska itse rakennuskin on taideteos, on työn jäljenkin oltava taidetta, kertoo Aren aluepäällikkö Markku Mäkinen.

Are Oy, aluepäällikkö Markku Mäkinen, puh. 040 300 5219

Gösta Serlachiuksen taidesäätiö, talous- ja hallintojohtaja Juha Roponen, puh. 050 355 5796

Avainsanat: