Are urakoi Ilmarisen asuinkiinteistön perusparannuksen

Are vastaa projektinjohtourakoitsijana Ilmarisen omistaman As Oy Helsingin Palikkapolku 1:n perusparannuksesta.

Kaksi 70-luvulla rakennettua asuinkerrostaloa korjataan vastaamaan nykyaikaisia asumis- ja energiavaatimuksia. Are tekee myös kohteen sähkö- ja ilmastointityöt. Urakka valmistuu lokakuussa 2013.

Kiinteistössä toteutetaan perusparannus, joka ylläpitää omaisuuden arvoa sekä varmistaa talojen elinkaaren ja menestymisen vuokramarkkinoilla. Huoneistojen kaikki pinnat, kalusteet ja talotekniikka uusitaan. Myös tilaratkaisuja muutetaan siten, että asuntojen määrää lisätään.

"Ilmarinen haluaa perusparannuksen yhteydessä parantaa kiinteistöjensä energiatehokkuutta järkevästi ja taloudellisesti. Aren vahva osaaminen talotekniikassa tukee tätä ajatusta ja on siten meille oiva yhteistyökumppani", sanoo rakennuttajapäällikkö Niina Rajakoski Ilmariselta.

Asumismukavuuden lisäksi kiinteistön energiatalous saatetaan nykyisten standardien mukaiseksi. Ikkunat ja vesikatot uusitaan. Taloihin asennetaan moderni ja energiatehokas keskitetty koneellinen ilmanvaihto, joka huolehtii lämmön talteenotosta ja vähentää siten kokonaisenergiankulutusta.

"Palikkapolun perusparannus on kooltaan merkittävä hanke, jossa voimme hyödyntää vahvaa projektinjohto- ja talotekniikkaosaamistamme sekä kokemustamme energiatehokkaiden ratkaisujen toteuttamisesta perusparannuskohteissa", sanoo Aren aluejohtaja Marko Otranen.

Are on toteuttanut Ilmariselle vastaavanlaisen perusparannusurakan As Oy Hanuripolku 4-6:n kiinteistössä vuonna 2011.

Are, Marko Otranen, aluejohtaja, puh. 040 300 5706

Ilmarinen, Niina Rajakoski, rakennuttajapäällikkö, puh. 050 574 7491

Are on 100-vuotias edistyksellinen ja palveleva talotekniikkatalo. Koko elinkaaren kattavat talotekniikkaurakoinnin ja kiinteistön ylläpidon palvelut takaavat asiakkaidemme tilojen energiatehokkuuden ja miellyttävät sisäolosuhteet. Palvelemme asiakkaitamme kaikkialla Suomessa ja tytäryhtiömme kautta Venäjällä, Pietarissa. Are Oy on suomalainen perheyritys ja osa Onvest-konsernia. www.are.fi

Avainsanat: