Are vastaa Kuopion yliopistollisen sairaalan laajennusosan LVI- ja sairaalakaasu-urakasta

Lehdistötiedote 13.5.2013

Nopealla aikataululla toteutettavaan teknisesti vaativaan talotekniikkaurakkaan kuuluvat mm. 26 leikkaussalin ilmastointityöt. Are on myös valinnut kohteessa käytettävät LVI-tuotteet ja vastaa niiden hankinnasta.

”Kuopion sairaalan laajennus on meille merkittävä urakka, jossa voimme heti tuoreeltaan hyödyntää kokemustamme vaativista sairaalakohteista Turussa ja Seinäjoella, joissa toteutimme sähköurakat viime vuonna”, sanoo Aren aluepäällikkö Markku Mäkinen.

Urakka työllistää Arella noin 20-30 asentajaa ja useita toimihenkilöitä. Are on tehnyt aikaisemmin yhteistyötä Pohjois-Savon sairaanhoitopiirin kanssa korjausurakoissa, mutta nyt saatu urakka on ensimmäinen kokonaisvaltainen uudiskohde.

Pohjois-Savon sairaanhoitopiirin Puijon sairaala on Kuopion Yliopistollisen sairaalan pääsairaala. Vuosikymmenten saatossa yksikön toiminta on laajentunut merkittävästi ja sairaalatoimintojen tarpeet ovat muuttuneet huomattavasti mm. hoitokäytäntöjen kehittymisen ja tietotekniikan lisääntyneen käytön myötä. Laajennusosan rakennustyöt ovat alkaneet alkuvuodesta ja se valmistuu vuoden 2014 loppuun mennessä, jonka jälkeen alkavat talotekniikkajärjestelmien toimintakokeet ja koekäytöt. Kohde luovutetaan tilaajalle keväällä 2015.

Lisätiedot:

Are, Markku Mäkinen, aluepäällikkö puh. 040 300 5219

Are on 100-vuotias edistyksellinen ja palveleva talotekniikkatalo. Koko elinkaaren kattavat talotekniikkaurakoinnin ja kiinteistön ylläpidon palvelut takaavat asiakkaidemme tilojen energiatehokkuuden ja miellyttävät sisäolosuhteet. Palvelemme asiakkaitamme kaikkialla Suomessa ja tytäryhtiömme kautta Venäjällä, Pietarissa. Are Oy on suomalainen perheyritys ja osa Onvest-konsernia. www.are.fi

Avainsanat: