Arelle kulttuurihistoriallisesti arvokkaan kohteen talotekninen urakointi - Paasitorniin täyden palvelun kokous- ja kongressikeskus

Suomen johtaviin urakointi- ja kiinteistöpalveluyrityksiin lukeutuva Are Oy ja Helsingin Työväenyhdistys ry (HTY) ovat solmineet urakkasopimuksen LVISA-töistä Helsingin Paasitornin kiinteistöön. Paasitornin nykyiset kulttuurihistoriallisesti arvokkaat tilat peruskorjataan ja ajanmukaistetaan. Hotelli rakennetaan kolmen aikakauden rakennuksiin, vuonna 1925 ja 1955 rakennettuihin rakennuksiin sekä sisäpihalle rakennettavaan uudisrakennukseen. Hotelliin tulee 170 huonetta. Vuonna 1908 valmistuneen Paasitornin vanhin osa on tyyliltään myöhäisjugendia.

Paasikorttelista tulee valmistuessaan elokuussa 2011 täyden palvelun kokous- ja kongressikeskus sisältäen hotellin lisäksi kymmeniä kokoustiloja, viisi ravintolaa ja monitoimitiloja. Saneerattavien tilojen ja laajennuksen yhteenlaskettu pinta-ala on 12 600 bruttoneliömetriä. Uudesta Scandic Hotel Paasista tulee Scandic Hotels Oy:n uusi lippulaiva Helsinkiin. - On hienoa olla mukana kulttuurihistoriallisesti ainutlaatuisessa kohteessa toteuttamassa vaativaa ja mittavaa talotekniikkaurakkaa. Kiinteistö on rakentamisen ajan osittain käytössä ja häiriötön toiminta vaatii erityistä huolellisuutta ja osaamista asennustöissä. Samalla on osattava vaalia arvokasta kiinteistöä. Uutta ja vanhaa rakennuskantaa voidaan kehittää edistyksellistä talotekniikkaa hyödyntäen, kertoo aluejohtaja Erkki Laitala Arelta. - Valitsimme Aren kohteen talotekniikkaurakoinnin sopimuskumppaniksi, sillä arelaiset tunnetaan talotekniikan kokonaisvaltaisina osaajina. Paasitornin talotekniikkaurakointiin halusimme osaajan, joka osaa hyödyntää monipuolisia ja edistyksellisiä talotekniikkaratkaisuja. Kokonaisuudessaan Aren tarjous oli kilpailukykyisin, ja heillä on vahvat referenssit vaativista saneerauskohteista, kertoo rakennuttamispäällikkö Jarmo Laaksonen Helsingin Työväenyhdistyksestä. Aren toteuttama talotekniikkaurakointi perustuu tiiviiseen yhteistyöhön, jossa haetaan jatkuvasti kustannustehokkaita suunnittelu- ja hankintaratkaisuja koko rakennuksen elinkaari huomioiden. - Kiinteistöjen energiatehokkuus ja ympäristöasiat ovat asiakkaillemme yhä tärkeämpiä. Pystymme osaamisellamme rakentamaan jokaiseen kiinteistöön sellaisen talotekniikkaratkaisun, joka on energiatehokas ja säästää ympäristöä. Paras lopputulos saavutetaan tarkastelemalla koko kiinteistön elinkaarta, sanoo Erkki Laitala. Lisätietoja: Erkki Laitala, aluejohtaja, Are Oy, puh. 040 300 5526, erkki.laitala@are.fi Pekka Karppinen, johtaja, Urakointipalvelut, Are Oy, puh. 040 300 5196, pekka.karppinen@are.fi Are Oy Are on Suomen johtavia urakointi- ja kiinteistöpalveluyrityksiä. Tarjoamme asiakkaillemme kattavia kokonaisratkaisuja toimisto-, liike- ja teollisuuskiinteistöihin sekä korjausrakentamisen palveluja asuinkiinteistöihin. Palvelemme asiakkaitamme koko Suomessa ja tytäryhtiömme kautta Venäjällä, Pietarissa. Liikevaihtomme vuonna 2009 oli 186 miljoonaa euroa, meitä arelaisia on tällä hetkellä noin 1800. Are on osa Onvest-konsernia. www.are.fi