Arelle laaja sopimus Technopoliksen kiinteistöjen ylläpidosta ja teknisistä huolloista

Are Oy ja Technopolis Oyj ovat solmineet kiinteistöjen ylläpitoa ja teknistä huoltoa koskevan sopimuksen. Sopimukseen kuuluvat Technopoliksen toimistokiinteistöt pääkaupunkiseudulla, Jyväskylässä, Oulussa ja Tampereella. Sopimus kattaa noin 250 000 m2 kiinteistömassan. Sopimus astuu voimaan 1.9.2012.

- Technopoliksen kiinteistöjen ylläpidon tärkein tavoite on asiakastyytyväisyys. Haluamme, että asiakkaamme kokevat olosuhteet hyviksi. Tärkeää on myös saada ylläpitokustannusten nouseva trendi katkaistua. Haimme aktiivista, ammattitaitoista kumppania, Arella oli laadukkain ratkaisuehdotus, kertoo Group Real Estate Manager Ismo Myllymäki Technopolikselta.

Technopolis haluaa, että kiinteistöjä hoidetaan kokonaisvaltaisesti, jolloin huolto ja kunnossapito tehdään ammattitaidolla suunnitellusti ja taloudellisesti. Aren ylläpidon toimintamalli vastaa näihin tavoitteisiin muun muassa ennakoivan huollon suunnittelulla sekä vikahistorian analysoinnilla.

Are on jo aiemmin toteuttanut muun muassa Technopoliksen Jyväskylän Innova 2:een energiatehokkaat Are Sensus -matalaenergiajärjestelmät.

- Nyt solmitun ylläpito- ja huoltosopimuksen avulla Are voi varmistaa, että kiinteistöjä ajetaan oikein. Näin saavutetaan ne tavoitteet, joita Technopoliksella on kiinteistöjen sisäilmasto-olosuhteiden ja energiatehokkuuden suhteen, toteaa liiketoimintajohtaja Seppo Korhonen Aresta.

Lisätietoja antavat:

Are Oy, Seppo Korhonen, liiketoimintajohtaja, puh. 040 300 5098, seppo.korhonen@are.fi

Technopolis Oyj, Ismo Myllymäki, Group Real Estate Manager, puh. 040 774 8853, ismo.myllymaki@technopolis.fi

Are Oy tarjoaa asiakkailleen kiinteistön koko elinkaaren kattavat urakointi-, kiinteistö- ja korjausrakentamisen palvelut. Olemme kiinteistöhyvinvoinnin ja talotekniikan edelläkävijä. Tarjoamme kokonaisratkaisuja toimisto- ja liikekiinteistöihin sekä korjausrakentamisen palveluja asuinkiinteistöihin. Palvelemme asiakkaitamme koko Suomessa ja tytäryhtiömme kautta Venäjällä, Pietarissa. Are on pian 100-vuotias perheyritys ja osa Onvest-konsernia.

Technopolis Oyj on kiinteistöihin, toimitilojen vuokraukseen ja palveluihin erikoistunut pörssiyritys. Sen keskeinen toiminta-ajatus on yhdistää modernit liiketoimintaa tukevat palvelut nykyaikaisiin toimitiloihin ja tarjota asiakkaille tarpeiden mukaan muunneltavat liiketoimintaympäristöt. Technopoliksen tiloissa toimii noin 22 000 ihmistä ja lähes 1 400 yritystä ja yhteisöä Suomessa, Venäjällä ja Virossa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2011 oli 92,8 miljoonaa euroa. Technopolis Oyj:n osake (TPS1V) on listattu NASDAQ OMX Helsinkiin.

Avainsanat: