Aren vastuulle siirtyy myös Forumin infopiste

Suomen johtaviin urakointi- ja kiinteistöpalveluyrityksiin lukeutuva Are Oy on solminut Ab Mercator Oy:n ja Föreningen Konstsamfundet rf:n kanssa sopimuksen kauppakeskus- ja toimistokortteli Forumin teknisestä ylläpidosta ja huollosta. Koko Forum-korttelin pinta-ala on noin 80.000 neliömetriä ja kauppakeskuksessa toimii 135 myymälää, kahvilaa ja ravintolaa sekä noin 100 toimistoa. Solmittu yhteistyösopimus kestää vuoden 2012 loppuun saakka. - Arella on hyvin uskottava palvelukonsepti ja uskomme, että Are pystyy tarjoamaan meille vahvaa taloteknistä osaamista. Yhteistyömme kannalta on tärkeää, että saamme Aresta pitkäaikaisen luotettavan kumppanin, kertoo Ab Mercator Oy:n isännöitsijä Håkan Nyman. Forumin korttelin kiinteistöjen automaation taso vaihtelee suuresti, joka edellyttää monipuolista taloteknistä osaamista. - Uskon, että voimme yhdessä Aren kanssa kehittää kiinteistön eri järjestelmiä ja löytää ratkaisuja, joilla voimme vähentää kiinteistöjen sähkön, veden ja lämpöenergian kulutusta. Haluamme myös jatkuvasti oppia uutta kiinteistöjen talotekniikasta. Arvostamme Aren ammattitaitoa ja Aren laajaa kiinteistöalan verkostoa, Håkan Nyman tarkentaa. Forumin kauppakeskuksessa vierailee päivittäin yli 30.000 henkilöä, ja vuonna 2008 myyntiä kertyi noin 160 miljoonaa euroa. - Haluamme pitää korttelimme kiinteistöt erinomaisessa kunnossa. Se on yksi keskeisimmistä kilpailuvalteistamme, jossa talotekniikalla on erittäin merkittävä rooli. Uskomme, että pystymme yhteistyössä Aren kanssa tarjoamaan asiakkaillemme hyvät liiketilat ja kauppakeskuksen asiakkaille miellyttävän ympäristön ostosten tekemiseen, kertoo Håkan Nyman. Are on tuottanut palveluja kauppakeskus- ja toimistokortteliin vuodesta 2006 lähtien. Nyt tehty sopimus kattaa kokonaisvaltaisesti kaikki Forum-korttelin lvis-, sprinkleri- ja jäähdytystyöt. Sopimukseen sisältyy myös Forumin infopiste, joka on kauppakeskuksen call center. Infopiste on auki kauppakeskuksen aukioloaikoina, ja se hoidetaan Aren henkilöstön voimin. Kaikki huoltopyynnöt pyritään keskittämään infopisteeseen, josta ne viedään tietojärjestelmään ja edelleen työlistaksi kiinteistöpalvelun henkilöstölle. - On hienoa, että pääsemme nyt syventämään yhteistyötämme Ab Mercator Oy:n kanssa. Uskon siihen, että pystymme korkealuokkaisella osaamisellamme tarjoamaan Mercatorille lisäarvoa tuottavat talotekniikan ja kiinteistöhuollon palvelut, kertoo aluepäällikkö Mirka Vesaniemi Arelta. Lisätietoja Mirka Vesaniemi, aluepäällikkö, Are Oy, puh. 040 300 5738, mirka.vesaniemi@are.fi Håkan Nyman, isännöitsijä, Ab Mercator Oy, puh. 040 839 2582, hakan.nyman@forumcapita.fi Are Oy Are on Suomen johtavia urakointi- ja kiinteistöpalveluyrityksiä. Tarjoamme asiakkaillemme kattavia kokonaisratkaisuja toimisto-, liike- ja teollisuuskiinteistöihin sekä korjausrakentamisen palveluja asuinkiinteistöihin. Palvelemme asiakkaitamme koko Suomessa ja tytäryhtiömme kautta Venäjällä, Pietarissa. Liikevaihtomme vuonna 2008 oli 254 milj. euroa, meitä arelaisia on tällä hetkellä noin 1800. Are on osa Onvest-konsernia. www.are.fi