Ari Taivalsaaresta Kuopion ja Joensuun McDonald’s-ravintoloiden uusi yrittäjä

Kuopion ja Joensuun McDonald’s-ravintolat saavat uuden omistajan, kun McDonald’s-yrittäjä Ari Taivalsaari ottaa ravintolat ohjaukseensa joulukuun puolivälissä. Taivalsaarella on kokemusta McDonald’s-yrittäjyydestä jo aiemmin, sillä hän omistaa entuudestaan Jyväskylän kolme ravintolaa.

McDonald’s-yrittäjä Ari Taivalsaari on laajentanut toimintaansa ostamalla Kuopion ja Joensuun McDonald’s-ravintolat. Yrittäminen on Taivalsaarella verissä, sillä hän on toisen polven McDonald’s-yrittäjä, joka luotsaa entisestään ketjun kolmea ravintolaa Jyväskylässä. ”Olen tyytyväinen, kun pääsen kasvattamaan yritystä – ja nyt vielä maantieteellisesti. Kuopio ja Joensuu ovat tuttuja, profiililtaan nuorekkaita kaupunkeja, joita yhdistää Jyväskylän tavoin muun muassa yliopisto”, Taivalsaari sanoo. Oman McDonald’s-yrittäjäuransa Taivalsaari, 38, aloitti vuonna 1998. Hänen isänsä toimi McDonald’s-yrittäjänä jo 1990-luvun alussa luotsaten muun muassa vuonna 1993 avattua Jyväskylän ensimmäistä McDonald’sia. Menestyksen takana paikallinen henkilökunta Ari Taivalsaari haluaa aktiivisesti panostaa ravintoloidensa kehittämiseen. ”Etusijalla on asiakaspalvelu ja henkilökunta. Yrittäjällä on roolinsa, mutta tärkeintä on paikallinen henkilökunta ja päälliköt, jotka työn tekevät. He ovat viime kädessä ravintola”, hän painottaa. Taivalsaari on pidetty työnantaja, jonka palveluksessa on ihmisiä jopa 15 vuoden takaa. Yrittäjä kiittelee ketjun tarjoamia koulutusmahdollisuuksia: ”Koulutusjärjestelmämme on loistava. Koulutus maksaa, mutta näen sen motivoivan vaikutuksen tärkeänä osana ravintoloiden menestystä.” Kuopion ja Joensuun ravintoloiden henkilöstö jatkaa Taivalsaaren palveluksessa. Laajentumisen myötä hänen kuusi ravintolaansa työllistävät yhteensä noin 190 henkilöä. Tervetuloa tapaamaan yrittäjää! Lisätietoja: Yrittäjä Ari Taivalsaari, puh. 040 715 9900.