Basware Katalogihallintapalvelut tehostavat sähköistä kaupankäyntiä

- Kattava palvelu tehostaa organisaatioiden tuoteluetteloihin perustuvaa ostamista

Espoo, 14.6.2011 – Johtava hankinnasta maksuun -ratkaisujen tarjoaja Basware on lanseerannut uudet Katalogihallintapalvelut. Pakettiratkaisu tarjoaa Baswaren avoimen verkon kautta yrityksille kattavat sähköiset tuoteluettelopalvelut, joiden avulla ostajien ja toimittajien välinen yhteistyö tehostuu. Toimittajat voivat parantaa palveluaan luomalla asiakaskohtaisia tuoteluetteloita, joita voidaan ylläpitää vaivattomasti. Katalogihallintapalveluiden ja avoimen verkon avulla organisaatiot voivat käydä kauppaa maailmanlaajuisesti yhä useampien toimittajien kanssa.

Sähköinen hankintajärjestelmä, kuten Basware Purchase Management, tehostaa organisaation hankintaprosessia tarjoamalla kustannustehokkaan tavan hallita ja yhdenmukaistaa hankintaehdotusten luomista, hyväksyntää ja tilausprosessia. Täysi hyöty hankintajärjestelmästä saadaan silloin, kun suurin osa ostamisesta on ohjattua tuoteluetteloiden avulla. Tuoteluetteloihin pohjautuva ostaminen on kuitenkin usein haastavaa mille tahansa sähköistä hankintajärjestelmää käyttävälle organisaatiolle, sekä tuoteluetteloiden saaminen toimittajilta että niiden ylläpito voi olla hyvinkin työlästä.

Basware Katalogihallintapalvelut tuovat avoimen verkon kautta ostajien hankintajärjestelmiin täsmällistä ja virheetöntä tietoa sisältävät tuoteluettelot, joiden ansiosta niin sanottu villi ostaminen vähenee sopimusten noudattamisen ja kulujen seurannan tehostuessa.

Katalogit lisäävät hankintaprosessien automaatiota

Basware Kataloginhallintapalvelut sisältävät ostajille ja toimittajille suunnatun työkalun katalogien luomiseen ja hallinnointiin, toimittaja-aktivointipalvelut strategisten toimittajien kytkemiseksi sekä avoimen verkon hyödyt. Toimittaja-aktivointiprojektin tuloksena hankintaorganisaatio voi automatisoida hankintaprosesseja pidemmälle, tukea katalogipohjaista ostamista ja aloittaa sähköisten transaktioiden välitys toimittajien kanssa sähköisten tilausten ja verkkolaskujen muodossa. Ratkaisut ovat käytössä maailmanlaajuisesti, ja niihin voi integroida toimittajia myös Suomen ulkopuolelta.

Katalogihallintapalvelut auttavat ostojen kohdistamisessa strategisilta toimittajilta sopimushinnoin. Ratkaisu antaa hankinnasta vastaaville mahdollisuuden keskittyä sisältöön, kun tuoteluetteloihin liittyvien teknisten yksityiskohtien ratkomiseen ei tarvitse käyttää aikaa. Palvelu nostaa hankintaprosessin automaatioastetta, joka on useimpien (62 %) talouspäättäjien mielestä[1] yrityksen kannattavuuteen positiivisesti vaikuttava ominaisuus.

Katalogihallintapalvelut avoimessa verkossa

Basware Katalogihallintapalvelut on osa Baswaren avoimen verkon strategiaa. Baswaren avoin verkko yhdistää 320 000 aktiivista osto- ja toimittajaorganisaatiota 110 itsenäisesti toimivaa kumppania maailmanlaajuisesti. Avoimen verkon kautta verkkolaskut, katalogit ja hankintasanomat, kuten tilaukset ja tilausvahvistukset, liikkuvat myyjien ja asiakkaiden välillä sujuvasti erilaisista standardeista, sijainnista tai operaattoreista riippumatta.

Tuotekatalogien ylläpidon helpottuminen mahdollistaa ajantasaisen tiedon

Toimittajat hyötyvät mahdollisuudesta luoda ja ylläpitää tuoteluetteloita, mikä takaa niiden oikean ja ajan tasalla olevan tiedon. Toimittajat voivat myös luoda asiakaskohtaisia ​​luetteloita, julkaista niitä avoimessa verkossa ja näin parantaa palvelua sekä lisätä myyntiä tarjoamalla asiakkailleen mahdollisuuden tarkastella juuri heille räätälöityjä hintoja.

”Näkyvyys on ensisijainen tärkeää mille tahansa organisaatiolle, ja ostajat haluavat keskittää ostonsa strategisille toimittajille maksimoidakseen säästöt hankinnoissaan. Katalogipalvelun avulla asiakkaamme voivat valvoa budjettiaan tarkemmin sekä vähentää villiä ostamista läpi organisaation. Toimittajan näkökulmasta ratkaisu tehostaa yrityksen myyntiä ja auttaa vahvistamaan pitkäaikaisia ​​asiakassuhteita. Palvelumme helpottaa myös tuoteluettelon sisällön hallintaa sekä vähentää sen päivittämiseen tarvittavaa aikaa. Hyvä palvelu yhdessä avoimen verkkomme kanssa tekevät lähestymistavastamme ainutlaatuisen. Ratkaisumme ei ole riippuvainen sitä käyttävän yrityksen sijainnista tai käytössä olevasta tekniikasta, mikä mahdollistaa kaupankäynnin tuhansien toimittajien kanssa ympäri maailman”, Baswaren johtaja Esa Tihilä kommentoi.

Lisätietoja Basware Katalogipalvelusta osoitteessa: www.basware.fi/ratkaisut/hankintaprosessi/katalogien-hallinta

[1]Baswaren tilaama Lost in Transaction -tutkimus

Lisätietoja

Basware Pekka Lindfors, Senior Vice President, puh. 0400 457 594, pekka.lindfors@basware.com