Basware panostaa yritysjärjestelyihin

Espoo 18.3.2011 – Basware vahvistaa johtoryhmäänsä nimittämällä Matti Copelandin (KTM) Senior Vice Presidentiksi vastaamaan yritysjärjestelyistä ja sijoittajasuhteista. Copeland on aiemmin toiminut Baswaren hallituksessa vuodesta 2008 lähtien.

Copeland on kokenut johtaja ja hallitusammattilainen, joka on tunnettu innostavista esiintymisistään ja ehtymättömästä kiinnostuksestaan uusiin asioihin. Ennen Baswarea Copeland työskenteli muun muassa August & Bob Oy:ssä Managing Partnerina, Deloitte Oy:ssä Partnerina, Capman Capital Management Oy:ssä sijoitusjohtajana sekä Aura Capitalissa toimitusjohtajana. Hänellä on vankka kokemus sijoitus- ja pankkialalta sekä tietoliikennealalta.

Copeland käyttää itsestään nimitystä Chief Curiosity Officer. Kuten epävirallinen tittelikin kertoo, Copeland on rohkea ja utelias ajattelija, joka haastaa yrityksiä muun muassa lisäämään innovaatio-osaamistaan ja joka nostaa esiin rohkeasti yrityskaupat kasvun lähteenä. Copeland haluaa vahvistaa Baswaren 25-vuotista, menestyksellistä kansainvälistä kasvutarinaa edelleen. Copeland kokee siirtymisensä Baswaren hallituksesta operatiiviseen johtoon luontevaksi ja mielenkiintoiseksi.

”Baswaren sisäänrakennettu innovatiivisuus palkitaan joka päivä asiakkaiden ja markkinoiden puolelta. Korostankin uteliaisuuden merkitystä johtamisessa. Uteliaisuus on voimavara, jonka avulla uusia asioita ja ratkaisumalleja nousee tiimien ja johtoryhmien käsiteltäväksi”, Copeland kertoo.

Copeland toimii hallituksen jäsenenä useissa kasvuyhtiöissä ja on perustanut maailman ensimmäisen bisneskirjojen videoblogin www.mcreads.com. Osittain Yhdysvalloissa kasvanut Copeland kertoo saaneensa ensimmäiset bisnesoppinsa kuopiolaisessa osto- ja myyntiliikkeessä, jossa hän oli kesätöissä useita vuosia.

Matti Copeland, Senior Vice President, M&A and IR,  matti.copeland@basware.com,  puh. +358 40 834 8999

Basware on hankinnasta maksuun -ratkaisujen sekä talousohjauksen ohjelmistojen johtava toimittaja. Yli miljoona  käyttäjää yli 50 maassa hyödyntää Baswaren ohjelmistoja talousprosessiensa automatisoimiseen. Ohjelmistot tehostavat prosesseja sekä parantavat niiden läpinäkyvyyttä ja säännöstenmukaisuutta.

Baswaren liikevaihto vuonna 2010 oli 103 miljoonaa euroa. Basware on perustettu vuonna 1985 ja sen osake noteerataan Helsingin Pörssissä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sillä on seitsemän tytäryhtiötä Euroopassa ja yksi Yhdysvalloissa. www.basware.fi