Basware paransi asemiaan Euroopan suurimpien ohjelmistotoimittajien joukossa

Espoo 21.10.2010 – Talousprosessien automaatioratkaisuja kehittävä Basware Oyj kipusi  Truffle 100 -listalla viime vuodesta kaksi sijaa ylöspäin ja nousi sijalle 49. Listaus perustuu vuoden 2009 liikevaihtoon, tuotekehityksen henkilömäärään sekä kasvuun. Listalle nostetaan vuosittain Euroopan 100 suurinta ohjelmistoyhtiötä.

Truffle 100 -lista on pääomasijoittaja Truffle Capitalin teettämä listaus, joka perustuu tutkimusyhtiöiden IDC:n ja CXP:n tutkimuksiin ja selvityksiin.  49. sija tuli Baswarelle vuoden 2009 92,7 miljoonan euron liikevaihdolla.

Baswaren hankinnasta maksuun -ratkaisut ja palvelut auttavat organisaatioita vähentämään hankintoihin ja taloushallintoon liittyviä kuluja sekä parantamaan läpinäkyvyyttä ja kontrollia.  Innovatiiviset ratkaisut perustuvat 25 vuoden kokemukseen, teknologiseen edelläkävijyyteen sekä parhaiden käytäntöjen hyödyntämiseen. Baswaren ratkaisujen avulla organisaatiot voivat integroida hankinnasta maksuun -prosessinsa sekä parantaa hankintatoimen ja talousyksikön välistä yhteistyötä. Ostoreskontran strateginen merkitys kasvaa ja sen avulla voidaan saavuttaa kustannussäästöjä sekä tehostaa liikevaihtoa ja tulosta.

”On suuri kunnia tulla listatuksi yhdeksi Euroopan merkittävimmäksi ohjelmistoyhtiöksi”, kertoo Baswaren johtaja Jukka Virkkunen. ”Huolimatta haastavasta taloustilanteesta, pystyimme tänä vuonna nostamaan huhti-heinäkuun operatiivista tulostamme  40 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Menestyksemme todistaa oikeaksi sen, että organisaatiot ovat sisäistäneet automatisoinnin mukanaan tuomat hyödyt niin laskujen käsittelyssä kuin hankintatoimen prosesseissakin. Nykyisessä tilanteessa yrityksillä ei yksinkertaisesti ole varaa olla huomioimatta näitä mahdollisuuksia.”

Truffle 100 -listalle päässeistä yrityksistä 72:lla liikevaihto vuonna 2009 oli yli 50 miljoonaa euroa. Koko Truffle 100 -listan yhteenlaskettu liikevaihto yltää yli 37 miljardiin.

Jukka Virkkunen, johtaja, Basware Oyj, p. 050 670 47, jukka.virkkunen@basware.com

Tuffle 100 on Truffle Capitalin vuonna 2006 luoma vuosittain tehtävä listaus Euroopan 100 suurimmasta ohjelmistoyhtiöstä. Listaus perustuu liikevaihtoon, tuotekehityksen henkilömäärään sekä kasvuun. http://truffle100.com

Basware

Basware on hankinnasta maksuun -ratkaisujen sekä taloushallinnon ohjelmistojen johtava toimittaja. Yli miljoona käyttäjää yli 50 maassa hyödyntää Baswaren ohjelmistoja talousprosessiensa automatisoimiseen. Ohjelmistot tehostavat prosesseja sekä parantavat niiden läpinäkyvyyttä ja säännöstenmukaisuutta.

Baswaren liikevaihto vuonna 2009 oli 92 miljoonaa euroa. Basware on perustettu vuonna 1985 ja sen osake noteerataan Helsingin Pörssissä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sillä on seitsemän tytäryhtiötä Euroopassa ja yksi Yhdysvalloissa. www.basware.fi