Baswarelta uusi hankintamoduuli InvoiceReadyTM-ratkaisuun

- PK-yritykset hyötyvät tehostuvista hankinnoista sekä kassavirran hallinnasta

Espoo 12.12.2012 - PK-yritykset ovat jo pitkään tiedostaneet automatisoidun laskujenkäsittelyn ja taloushallinnon myönteiset vaikutukset kassavirran hallintaan ja prosessien läpinäkyvyyteen. Sähköisen hankinnasta maksuun -prosessin yleistymisen jarruna on ollut PK-yritysten resursseihin, osaamiseen ja budjetteihin sopivien ratkaisujen puute. Basware on suunnitellut InvoiceReady -palvelun paikkaamaan tätä aukkoa. Palvelun konfigurointi ja käyttöönotto on nopeaa ja se skaalautuu organisaation tarpeiden mukaan.  Pilvipalveluna tarjottavan InvoiceReadyn saa käyttöön ilman laitteistoinvestointeja ja palvelusta veloitetaan vain toteutuneen käytön mukaisesti.

Hankintamoduulin avulla PK-yritykset voivat entistä paremmin hallinnoida hankintaprosessiaan sekä kontrolloida epäsuoria kuluja, tehostaa ostojen valvontaa ja suunnitella tulevia investointejaan. Hankintamoduulin täsmäytystoiminto yhdistää saapuvat ostolaskut näitä vastaaviin tilauksiin. Kassavirran hallinta ja laskujen tarkastaminen helpottuvat merkittävästi koko organisaatiossa.

“PK-yritykset eivät toimi vain keskenään, vaan liiketoimintaa harjoitetaan kaiken kokoisten organisaatioiden kanssa. Sen vuoksi PK-yritystenkin on omaksuttava suurten yritysten käytössä olevat toimintatavat sekä uuusimman teknologian ja palveluiden käyttö oman budjettinsa ja osaamisensa rajoissa. InvoiceReady on suunniteltu erityisesti PK-yritysten tarpeisiin. Yritykset hyötyvät sähköisestä hankinnasta maksuun -prosessista, joka poistaa ostolaskujen hyväksynnästä aiheutuvan manuaalisen ja virhealttiin työn. Lisäksi se parantaa kassavirran hallintaa sekä yritysten mahdollisuuksia hyödyntää käteisalennukset. InvoiceReadyn avulla PK-yritykset saavat kaikki laskunsa ensimmäisestä päivästä alkaen sähköisinä ja tilauksiin perustuvat laskut voidaan helposti täsmäyttää asianmukaisiin tilauksiin. Ratkaisun avulla PK-yritykset voivat tehostaa talousprosessiensa hallintaa ja läpinäkyvyyttä”, toteaa Baswaren toimitusjohtaja Esa Tihilä.

InvoiceReady yhdistää seitsemän hankinnasta maksuun -prosessin ominaisuutta kustannustehokkaaksi pilvipohjaiseksi palveluksi: ostolaskut, skannauspalvelu, verkkolaskut, arkistointi, sopimukset, matkalaskut ja nyt myös hankinnat. Lisätietoja Basware InvoiceReady -ratkaisusta: http://www.basware.fi/ratkaisut/laskuautomaatio/invoiceready

Esa Tihilä, CEO, Basware Oyj
esa.tihila@basware.com

Basware
Basware on maailman johtava pilvipalveluihin perustuvien verkkolasku-, hankinnasta maksuun-  ja talousohjausratkaisujen toimittaja. Yhtiön ratkaisuilla on yli miljoona käyttäjää yli 60 maassa. Basware B2B Cloud -ekosysteemissä toimivat ratkaisut ja palvelut mahdollistavat ostajien ja myyjien avoimen ja turvallisen sähköisen asioinnin maailmanlaajuisesti. Ekosysteemi kokoaa yhteen yli 1,9 miljoonaa osto -ja myyntiorganisaatiota. Ratkaisut on suunniteltu vastaamaan kaikenkokoisten organisaatioiden tarpeita ja niissä on sisäänrakennettuna Baswaren pitkäaikainen talousprosessiosaaminen yhdistettynä älykkäisiin pilvipalveluihin ja avoimeen verkkoon.  Baswaren avulla organisaatiot voivat tehostaa hankinta-, ostoreskontra- ja laskutusprosessejaan, saavuttaa huomattavia kustannussäästöjä, parantaa kassavirran ennustettavuutta sekä tiivistää asiakas-toimittajasuhteita. Ratkaisut ovat saatavilla paikallisesti asennettuna, SaaS-palveluna tai prosessiulkoistuksena Euroopassa, USA:ssa sekä Aasia ja Tyynenmeren alueella joko Baswaren omista toimipisteistä tai laajan kumppaniverkoston kautta. Baswaren osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.
www.basware.fi